"Pykajacy" Caviar

Autor: Pael (pael_at_box43.gnet.pl)
Data: Wed 15 Sep 1999 - 19:43:15 MET DST

Mam oto taki problem:
Mój WD Caviar 13GB od czasu do czasu wydaje z siebie dziwne dzwieki. Brzmi
to jakby ramię z głowicą przesuwało się z jedego maxymalnego wychylenia w
drugie. Wynikiem jest bardzo krótkie, ale wcale nie ciche "puknięcie".
Mam 3 teorie:
1. To poprostu tak działa Data LifeGuard (system ochronny danych i wczesnego
ostrzegenia o zbliżającej się awarii dysku opracowany przez Western
Digital).
2. Przełączanie głowic.
3. Kalibracja termiczna głowic (jezeli sie tak robi, to dobrze to nie
znaczy)
"Pukanie" zachodzi dosc przypadkowo (raz co kilkanascie godzin, raz co
30min.), i wyłącznie podczas gdy talerze sie obracają, jednak nic nie jest
zapisywane ani czytane.
Wydajnośc dysku jest taka jakia powinna być - transfer
teoretyczny(maxymalny) 67MB/s, realny 12MB/s.
Również, żadnych samiostnych błedów odczytu i zapisu nie zanotowałem.
No wiec co z tym fantem zrobić, bo nie chce czekac aż mi minie okres
gwarancyjny-dysk się rozpadnie i "znajde sie z reką w nocniku".

Pael