Zniszczony BIOS SCSI

Autor: TomekB (thomas_at_gildia.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 15 Sep 1999 - 15:20:58 MET DST

Mam kontroler SCSI Adaptec AHA 2930U2. Postanowilem upgradować mu BIOS -
uruchomiłem odpowiedni programik Adapteca, wszystko zgodnie z
instrukcją, programik zapisał mi starą wersję i zaczął flashować nową,
ale niestety zawiesił się. Czekałem 10 min. i nic. Teraz komp włącza
się, pojawia się BIOS z płyty głównej, testuje pamięć, wykrywa
urządzenia IDE i w momencie kiedy powinien zgłosić się SCSI BIOS
komputer zawiesza się. Co można zrobić aby dało się jakoś zabootować?
Mam starą wersję BIOSu więc pewnie mógłbym ją przywrócić, ale nie da się
załadować systemu. Próbowałem włożyć kontroler SCSI po załadowaniu DOS-a
(taki hot-swap), ale komp zawiesza się po włożeniu karty. Kość flash
jest wlutowana na stałe więć jakieś podmiany też nie wchodzą w grę. Czy
są jakieś płyty główne gdzie z Setupu płyty można zablokować SCSI BIOS?
Co radzicie?

Pozdrawiam,
Tomek Borukało