Re: Uziemienie raz jeszcze

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Wed 15 Sep 1999 - 09:34:03 MET DST

Cześć,

Robert Wisniewski <rwisniewski_at_poczta.onet.pl> wrote in article
<37DF3D1E.2F976864_at_poczta.onet.pl>...

> I tu sie mylisz!
> Moj blok jest nowy. W kuchni mam UZIEMIONE 2 gniazdka i w lazience 1.
> W pokojach sa zerowane.

Po czym odróżniasz?

Jeżeli tylko po tym, że w kuchni i łazience masz trzy przewody dochodzące do
gniazdka, to popatrz jeszcze na tablicę z bezpiecznikami. Czy jest tam
wyłącznik prądu zwrotnego (tak się to chyba po polsku nazywa)? Jeżeli jest,
to dla prawidłowego działania wymaga on instalacji trójprzewodowej. Nie
zmienia to faktu, że przewody łączące się z bolcami uziemiającymi są
połączone z szyną zerową _za_ tym wyłącznikiem. Przewód zerowy jest sam z
siebie uziemiony na linii z domu do podstacji i stosowanie klasycznego
uziemienia jest zbędne (i na ogół mniej skuteczne).

Pozdrawiam,

--
Marcin
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny to marcinf_at_globe.net.nz)