Re: Brak uziemienia - jakie konsekwencje?

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Wed 15 Sep 1999 - 02:12:45 MET DST

Cześć,

Tomasz Slominski <tslom_at_ely.pg.gda.pl> wrote in article
<7rl6pi$rl8$1_at_korweta.task.gda.pl>...
> Witam!
>
> Czy brak uziemienia komputera (czyli podlaczenie go
> do gniazdka bez "bolca") moze miec jaks wplyw na jego
> normalna prace? Chodzi mi zarowno o normalne warunki
> pracy jak i stany awaryjne (przepiecia, itp.). Jakie moga byc
> konsekwencje dla sprzetu (raczej chyba w sytuacjach awaryjnych)?

Raczej wszystko zasilane z sieci i mające metalową obudowę musi być
uziemione ze względu na bezpieczeństwo użytkownika: prosta, głupia awaria w
środku i masz fazę na obudowie, dotkniesz się jedną ręką obudowy, drugą
kaloryfera czy metalowej framugi i rodzina może dębową jesionkę zamawiać.
Poza tym upływność - objawia się to tym, że jak dotykasz nieuziemionej
obudowy, to czujesz, jak Cię ciarki przechodzą :-)) (poważnie - takie
mrowienie, nieprzyjemne, efekt nasila się, jak dotkniesz czegoś
uziemionego), bardzo niebezpieczne dla ludzi posiadających
stymulator/rozrusznik serca). W normalnych warunkach uziemienie specjalnie
nie pomaga (chyba, że mieszkasz niedaleko od radiostacji czy innego bardzo
silnego źródła promieniowania e-m, wtedy uziemienie zmniejsza zakłócenia),
ale chyba może mieć pozytywny wpływ, jak komputer jest podłączony do linii
telefonicznej.

Pozdrawiam,

--
Marcin
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny to marcinf_at_globe.net.nz)