Re: BOOTMAN

Autor: Jacek Poszytek (szytek_at_hermes.umcs.lublin.pl)
Data: Sun 12 Sep 1999 - 17:47:41 MET DST

Yellow wrote:

> [...]
Blad, trzy to miekie (nawet malo miekie czyli MicroSofta), jak system
jest cacy to moze startowac z partycji extended i to nie przeszkadza BM.
Zreszta inne BM, ktore nie siedza na partycji primary tylko w MBR mogly
by startowac tylko o jeden wiecej czyli 4.
BM OS/2 tez moze startowac wiele systemow.

> Dzieki za echo!
>
> Niestety fdisk OS/2 nie wykrywa poprawnie mojego dysku.
> Mam 1027 cylindrow i pisze, ze partycje sa umieszczone nieprawidlowo
> (maksymalna dozwolona wartosc to 1024).
> To samo dzieje sie w starszych wersjach Partition Magic. 3.03 juz dziala OK.
>
> Wiem, OS/2 ma najfajniejszego Boot Managera, ale co z tego, jesli z tego
> powodu nie moge go zainstalowac.
Gdy IBM pisal BM przy starej wersji OS/2 (zdaje sie ze 3 a moze 2 czy
2.1) nie bylo duzych dyskow i w wersji dystrybucyjnej zostal
zamieszczony plik przez, ktory system nie moze obslugiwac duzych dyskow.
Aby nie zmieniac wersji dystrybucyjnej nie poprawiono tego do dzis
(dzieki temu jesli ktos kupi system dzis bedzie mial taka sama zawartosc
co osoba, ktora kupila go kilka lat wstecz) nie tak jak w przypadku
znajej wszystkim firmy co puszcza nowe wersje nie informujac nikogo a
potem sa problemy czy ma sie wersje OSR2 czy 2.1. Ale wracajac do tematu
aby system obslugiwal duze dyski trzeba zciagnac z sieci update w
postaci pliku IDEDASD.EXE (np. z
http://service.software.ibm.com/os2ddpak/html/647679D565C73E0F862565980068EFB0.html)
lub w sieci w Polsce (np z ftp://ftp.koszalin.tpnet.pl/pub/os2/sysutil/
albo znajdz najblizszy czy najszybszy FTP z
http://friko5.onet.pl/kr/warpman/pftp.html). Plik trzeba rozpakowac i
przegrac pliki jakie byly spakowane w miejsce starych na dyskietki
startowe (przy okazji przeczytac README) powinno pomoc.

> Wiem, zabiera 2 MB, ale zdziwilem sie bardzo jak sie zachowal przy moim dysku.
Sprostowanie zabiera dla siebie (tak mi sie przynajmniej wydaje) 1
cylinder co objawia sie tym, ze przy duzych dyskach zajmuje wiecej
miejsca niz przy malaych.

pOSdrawiam
        Jacek

Ps. W razie problemow pisz.