Odp: Odp: Caviar AC22100 na plycie VA-503+ (problem)

Autor: Piotrek (piter10_at_priv4.onet.pl)
Data: Fri 10 Sep 1999 - 22:12:32 MET DST

> IMHO jest to bzdura -- co ma dysk do procesora.

A moze moj dysk z moja plyta nie wspolpracuje ?

> Czy używałeś najnowszych driverów ściągniętych z sieci? (ostatnio
> VIA wypuściła chyba nowe wersje -- powinno być coś na
> http://www.bmdrivers.com/)

Zagladne na te stonke. Ostatnio sciagnalem sobie jakis VIA BUS MASTER z
ftp://195.164.9.10/via_bus_master/580_2133_to_je_ono.exe i nic nie pomoglo.
Probowalem tez instalowac ...Busmaster driver 2.1.39... z ENTERa 9'99 - tez
to nic nie daje.

> Jaką masz wersję Windows?

Czy Windows ma na to wplyw ?. Obecnie (i zreszta od dluzszego czasu) mam
Windows 98 PL z 15 maja 98.

Wybacz, ze sie powtorze ale dlaczego tylko z moim dyskiem sa takie cyrki -
na pozyczonym Seagate 3,2 Medalist wszystko jest OK.

Acha i jeszcze jedno. Gdy ustawie zworke na MASTER bios wogole nie znalazi
dysku. Obecnie ustawilem na CS. Ale rowniez dziala na Slave i Single. Na
SPECIAL SETTINGS jako Master tez nie ruszy - na pozostalych tak.
Czy to norma, czy dysk wariuje ?

Moze przytocze fragmencik jego parametrow ze strony producenta:

Buffer to Host
16.6 MB/s (burst Mode 4 PIO) 3
16.6 MB/s (burst Mode 2 DMA) 4
33.3 MB/s (Mode 2 Ultra DMA) 5

i wyjasnienie:
3. Max PIO burst rate is specified at 16.6 MB/s using the IORDY signal.
4. Max DMA and multi-word DMA burst rate is specified using the DMARQ and
DMACK signals.
5. Mode 2 Ultra DMA is supported in the following firmware revisions (CCC
Codes: A8, AA, AC, AD, AG, D5, D6, D7, Bx, Cx).

Moze jeszcze napisze te oznaczenia z mojego dysku:
MDL: AC22100-32LA
CCC: AA 29 NOV 97 S
DCM: ALCAYVWOBAPA

Z tych danych wynika, ze dysk jest UDMA.

A czy firmware dysku mozna aktualizowac ?. Jesli tak, moze jakies namiary -
na razie nie wyczailem tej sprawy.