Re: yamaha 724 i dos

Autor: Pawel Malachowski (pawmal_at_lagoon.FreeBSD.lublin.pl)
Data: Tue 07 Sep 1999 - 18:03:23 MET DST

On Tue, 7 Sep 1999 czolgu_at_friko6.onet.pl wrote:
> Jak to w ko=C5=84cu jest z t=C2=B1 yamah=C2=B1 724 ?- mozna j=C2=B1 zmusi=
c do emulacji
> sbpro w czystym dosie bez sblink? P=C5=82yta to fic-va503+ na mvp3. Mi si=
=C4=99
> nie uda=C5=82o...na dejanews nie znalaz=C5=82em satysfakcjonuj=C2=B1cej o=
dpowiedzi...
> Ponadto nie moge skonfigurowa=C4=87 duke nukem 3d pod windowsem - wywala
> sie podczas testu karty muz. - czy komus sie to uda=C5=82o?
> Aha, karta to a-trend harmony.

 Mam do czynienia z karta Addonics SV550 PCI oparta na chipsecie
 Yamahy 724 wlasnie. Problem tez jest identyczny tzn. wlasciwie nie
 problem - bo kupujac ja wiedzialem zee pod DOS nie chodzi - tylko
 niepeewnosc wynikajaca z ksztaltu oprogramowania. Niby karta chodzi
 tylko pod Winda, ale mam na CD ze sterownikami katalog REALDOS, a w
 nim jakis 'setup' konfigurujacy toto wylaczne w _czystym_ DOS-ie.
 To mogloby sugerowac, ze moze cos to tam sobie emuluje i bedzie chodzic.
 Ale gdzie tam - pod DOS udalo sie to odpalic, ustawic parametry, i kicha
 bo jakiego DMA bym nie ustawil (0,1,3), to nie wykrywa. Dopiero po
 ustawieniu DMA jako Disabled mozna setup opuscic i zainicjowac karte,
 tylko ze poteem wcale nic niee gra.
 Pod Windoza karta siedzi na DMA nr 1 i troche pod DOS-owymi grami chodzi,
 ale wlasnie przy Duke Nukem 3D tez sie sypie. Wyglada to tak, ze
 zapuszczam setup Duke'a, jako muzyke ustawiam General Midi (brzmi
 swietnie w porownaniu do piszczalek SB16), a efekty dzwiekowe musze
 zablokowac. Inaczeej gra nie pojdzie tylko 'wykona nieprawidlowa
 operacje' ;>, przypuszczam ze siega po gorne DMA (7?) i cos tam
 sobie probuje wpisac :). Po prostu konfigurujac do efektow chocby
 zwyklego SB, i tak podaje mu sie 2 kanaly DMA: 8-bit i 16-bit. A karta
 siedzi na DMA 1 a 'wyzej' jej nie ma...=20
 To tyle jeesli chodzi o moje obserwacje (w zasadzie nie grywam wiec sie
 tam za bardzo tym nie pasjonowalem:))).
 Aha - zapuscilem sobie wczoraj jakie demko Quake2, muzyka jest tu chyba
 przez DirectX (mam v6.1) tyle ze wogle milczy jak zakleta... Tez dziwne.
 Byc moze ktos cos wymyslil np. 'wynalazl' jakies sterowniki czy
 emulatory? - osobiscie chetnie bym skorzystal.

> czolgu_at_friko6.onet.pl

ps - Twoja karta wspiera moze Aureal3D? (jak Genius SM 128XG)
     Moja ma jakis bzdet 'Sensaura' - nic mi to nie mowi.

PM