Re: Odp: Cdrom w 486

Autor: Highlander (rhare_at_alpha.net.pl)
Data: Fri 03 Sep 1999 - 17:57:20 MET DST

On Thu, 02 Sep 1999 20:01:40 GMT, "Robert Szymczyk"
<szymczyk_at_alpha.net.pl> wrote:

>Użytkownik Maciej Frecz <piolasko_at_friko4.onet.pl> w wiadomości do grup
>dyskusyjnych napisał:%pyz3.19184$Qh1.275633_at_news.tpnet.pl...
>>

>W BIOS'ie NIC nie wpisujesz. Potrzeba tylko w config.sys dodać driver, np.
>device=c:\cdrom\cdrom.sys /d:mscd000
>
>a w autoexec.bat
>lh mscdex.exe /d:mscd000 /l:f

Że tak spytam - po co ?
To jest potrzebne tylko, żeby CD-ek był widoczny w DOS-ie jeżeli był
wcześniej instalowany. Winda przy instalacji i tak te linie REM-uje.
Znam ten problem bo niedawno sam podłączałem CD-ka do starego
kompa w pracy. BIOS jest tak stary, że nie rozpoznaje roku 2000, płyta
- jakieś Soyo - typ nierozpoznawalny nawet bez złącz PCI, kontroler
HDD z jednym kanałem IDE. Podłączyłem napęd jako Slave ale w BIOS-ie
ustawiłem (none) przy tym kanale. Winda i tak go rozpoznała. Jeżeli
kolega nie może odczytać CD-ka pod windą 95 to albo jest zchrzaniony
napęd albo kontroler.

Z pozdrowieniami

rhare_at_alpha.net.pl
rhare_at_polbox.com