Odp: Alternatywa do 0202122 ?

Autor: Aleksy Kordiukiewicz (aval_at_aval.com.pl)
Data: Fri 03 Sep 1999 - 08:55:19 MET DST

Użytkownik Krzysztof Oledzki <ole_at_saxon.ant.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:LZJz3.20522$Qh1.296132_at_news.tpnet.pl...

> [...]
> :> : jaki
> :> :> sposob mozna sie na to zdecydowac i podpisac umowe (tego na tej
> :> : stronie nie
> :> :> bylo) ?
> :>
> :> : z kad
> :> : ~~~~
> :> : co to za język?
> :> : co mialeś z polskiego?
> :> No sorry, ale o net etykiecie to Ty chyba nie slyszales?
>
> : 1. Netykieta dotyczy raczej literówek, które zdarzają się każdemu.
> Czasami, jak cos piszesz to nie zastanawiasz sie nad tym jak piszesz,

A trzeba nad jednym i nad drugim...

> : 2. Dlaczego ludzie zasłaniają się netykietą zamiast się poduczyć?
> Ehh... Podrosniesz.... zrozumiesz....
Obawiam się, że już nie podrosnę (chyba że w obwodzie).

> : 3. Czy wszystkie nieuki muszą pisać na grupy dyskusyjne?
> Czy obraza Cie to, ze ktos popelnil blad? Czy nie powinienes raczej
> zajac sie terscia zawarta w danej wypowiedzi zamiast krytykowac
> forme? Czy nie wiesz, ze sztuka dyskusji poleka wlasnie na tym,
> zeby umiec obalic argumenty drugiej strony ale w taki sposob,
> aby rozmowca nie poczul sie obrazony?

Nie obraża mnie, bo nie mam zwyczaju dyskutowania z przygłupami.
Osobiście raczej rzadko wytykam błędy ortograficzne,
chociaż chciałoby się znacznie częściej.
Ale popieram Kolegę, który wytknął to "z kad", bo:
1. taki błąd popełnić, to trzeba umieć,
2. nie mam zamiaru zostać analfabetą.
Widząc po raz setny źle napisany wyraz sam zaczynam mieć wątpliwości.
Po dłuższym czytaniu postów na grupach można zostać analfabetą.

> : P.S.
> : Wydaje mi się, że broniąc źle piszących, robisz im krzywdę.
> A mi sie wydaje, ze czsami powinienes sie powstrzymac od takich
> komentarzy.

A to niby dlaczego?
1. Jak to się ma do Twojej teorii obalania argumentów?
Czyżby najlepszym argumentem było zamknięcie komuś gęby?
2. Przecież kogoś, kto nie umie pisać po polsku wywaliłbym natychmiast z
roboty.
Młody człowiek, który utwierdzi się w przekonaniu, że nie musi umieć pisać,
będzie miał problemy w znalezieniu pracy. (No chyba że przy łopacie!)

Pozdrowienia

--
Aleksy Kordiukiewicz
mailto:aval_at_aval.com.pl