Re: Ricoh CDRW 7040a

Autor: Maciej Machacz (xenes_at_ds14.agh.edu.pl)
Data: Fri 03 Sep 1999 - 01:34:50 MET DST

>Czy ktoś z grupowiczów ma jakieś doświadczenia z w/w nagrywarką (wersja
>IDE)? Co z trwałością- planuję wypalać nie więcej niż ~15-20
>płyt/miesięcznie.
>Mogę ją kupić za ~380DM (nowa, gwarancja itp.).
>Jaką inną nagrywarkę ewentualnie polecacie (2 lub 4 speed, raczej IDE)?

Mam wlasnie to "cudo". Przebieg ok. 200 plyt

Jak narazie po jakichs 3 miesiacach pracy nie ma z nia problemow, no moze
troszeczke glosniej chodzi mechanika.

Co do predkosci:

Zapis:

4x - CDR
2x - CDRW (wiecej nie udalo mi sie za chiny uzyskac, pomimo ze producent
pisze ze 4x)

Odczyt:

20x (16x) - z tym roznie bywa.... programy pokazuja speed od 12x do 20x
(Nero, CDRWin, DiscJuggler, EasyCD Pro).

Czas dostepu jest tragiczny (na oko 150-200ms), ale tak wiekszosc nagrywarek
ma.

Co do DAE to jednym slowem tragedia ... nie nadaje sie zupelnie do sciaganie
wave'ow na twardysk.

Inne opcje - supportuje overburning i plytki 80min no i oczywiscie DAO. Nie
zdazylem sie jeszcze pobawic PacketCD.

Generalnie calkiem niezle to wyglada, zobaczymy co bedzie dalej. W sumie
osobiscie mam uprzedzenie do Ricoh'a (zajezdzilem 2x 6200A, ale on mial
optyke Philipsa, jednemu wystarczylo 7 mies drugiemu "az" 3), chociaz
najprawdopodobniej jest to Yamaha 4216 (moze ktos wie dokladniej?) - gdzie
mi sie ta informacja o uczy obila.

Poczekamy, zobaczymy :-)

Z innych nagrywarek IDE moglym chyba tylko polecic Yamah'y, chociaz z nimi
roznie bywa (swego czasu padaly jak muchy 400t SCSI).
No i w wypadku braku kasy mozna sie zdecydowac na toporna CDRW Mitsumi
4x2xcostam.

Maciej Machacz
xenes_at_ds14.agh.edu.pl

PS: Cena w/w sprzetu ok. 1050zl
PS2: Zawsze sciagaj ze strony producenta najnowszy firmware, tutaj
http://www.ricoh.co.jp V1.30