Re: Problem z plyta glowna !

Autor: Zmechu (zmechu_at_priv6.onet.pl)
Data: Thu 02 Sep 1999 - 09:40:40 MET DST

>Mam plyte: Abit PX5
>po wlaczeniu komputera pojawia sie komunikat: CMOS Checksum error -
>default loaded
>plyta nie trzyma ustawien BIOSa, bateryjka podtrzymujaca jest dobra.
>Co mozna z tym zrobic?
>Czy upgrade BIOSa moze pomoc?

Hej!
Abit PX5 ... chyba nic z tego. Miałem kiedyś taką płytę, po pół roku płyta
(?????) rozładowywała bateryjkę. Wymieniłem płytę na taką samą ... i CMOS
Checksum error po dwóch tygodniach, na bateryjce 0,3V. Upgrade BIOS-u nie
pomoże, podejrzewam błąd na płycie chociaż metodami domowymi nie mogę tego
sprawdzić.

Ponieważ po każdym CMOS Checksum error komputer jedzie na parametrach
domyślnych (czyt. najwolniejszych), musiałbyś zedytować BIOS tak, aby Twoje
prywatne ustawienia były domyślnymi. Programik ktory to umożliwia nazywa sie
Modbin. Na ww płycie zrobilem takie coś i jedyną niedogodnością jest
permamentne zerowanie daty; na to chyba nie ma sposobu. Ustawiasz Halt On:No
Errors i już Ci żaden błąd nie wyskoczy.
BTW: Praktycznie po potraktowaniu Modbinem płyta w zasadzie nie potrzebuje
bateryjki zasilającej (!).

W razie pytań lub niejasności na grupę lub priva
Pozdrawiam
Artur
zmechu_at_friko6.onet.pl
http://www.kki.net.pl/~zmechu (sorry, friko ...)