Odp: overclocking C400 vs C300A

Autor: Siara Szarzewski (siara_at_ulgo.koti.com.pl)
Data: Sat 28 Aug 1999 - 00:36:18 MET DST

Użytkownik Michal Glebowski <glebows_at_wipos.p.lodz.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:7q5fuo$o02$1_at_sunsite.icm.edu.pl...
> mialem c300A_at_450 (4,5x100)
> teraz mam c400_at_500 (6x83)
>
> kto mi powie co jest szybsze?

jak dla mnie to chyba szybciej bedzie dzialalo 450 - za chwile postaram sie
to wytlumaczyc

przy drugiej konfiguracji proca dziala jako 500 ale plyta glowna - a z tym i
cala reszta - standardowo jako 66. Tak wiec wszystkie urzadzenia i moduly z
ktorymi wspolpracuje proca pracuja na zwyklej predkosci. Natomiast w
pierwszej konfiguracji proca jest 450 ale cala reszta uwija sie w
czestotliwosci 100. Nalezy w tym momencie pamietac ze system dziala z taka
predkoscia z jaka dziala najwolniejszy element jego - tak wiec chyba
odpowiedz jest oczywista (przynajmniej dla mnie). Nie wiem - jesli ktos
bedzie mial jakies ciekawe kontrargumenty zapraszam do konwersacji).
btw - swego czasu bardzo popularne bylo podkrecanie k6 266 na k6250. Cala
zabawa polegala na tym, ze jakkolwiek pierwsza konfiguracja to bylo 4*66 tak
druga 2,5*100 - w tym przypadku testy potwierdzily ze komp zyskal na
predkosci
i druga sprawa - zauwaz ze intel wypuszczajac coraz to nowe wersje celerona
podnosi tylko mnoznik procy - wszystkie caly czas pracuja na standardowym
66. Czestotliwosc 100 zarezerwowana jest dla rasowych dwojek i trojek.

--
'zdrowienia :)
Siara Szarzewski