Re: Potrzebuje pomocy przy odzyskaniu skasowanych danych!

Autor: Hawk (ansul_at_sus.univ.szczecin.pl)
Data: Thu 26 Aug 1999 - 12:01:19 MET DST

On Wed, 25 Aug 1999, Sting wrote:

> Ehh... skasowalem przez pomylke 1 Gb bardzo waznych danych, no i oczywiscie
> musze je teraz jakos odzyskac z dysku twardego... Czy zna ktos jakies
> programy (komercyjne, shareware, freeware...), ktorymi moglbym to zrobic na
> 100 %. Partycja od czasu skasowania nie byla wogole ruszana, nic na nia nie
> zapisywalem. Aha, chodzi mi o partycje FAT16, a dane byly skasowane z
> Windy98 z przytrzymanym shiftem. Z gory dzieki za pomoc!

No czy 1 Gb da sie odzyskac to nie wiem. Moja metoda zajmie to zbyt duzo
czasu...
Ja do odzyskiwania skasowanych danych uzywam programu Norton Unerase z
pakietu Norton Utilities 3.x.
Zwyklym poleceniem Undelete spod Dos mozna odzyskac tylko pliki i to nie
zawsze, natomiast nie da sie odzyskac katalogow.
Unerase potrafi odzyskiwac pliki,katalogi i przewaznie dziala, jak nie
byly zapisywane zadne dane, to na 100%.
Zwykle kasowanie spod Win 9x na szczescie nie jest skuteczne:
polega na wymazaniu pierwszej litery nazwy pliku z Fat-u,
dopiero po defragmentacji dane nie beda do odzyskania.
Chyba ze skasujesz je jakims narzedziem np. PGP, wtedy
defragmentacja nie jest potrzebna...
Co do odzyskiwania danych to najlepiej zanies dysk do znajomego,
ktory ma jakies stosowne oprogramowanie, nagrywanie go na Twoj dysk
moze tylko spowodowac zamazanie danych.

        Pozdrawiam

        Hawk

              Pager nr 239507