Re: Backup MBR

Autor: Artur Czeczko (artur.czeczko_at_pse.pl)
Data: Thu 26 Aug 1999 - 09:25:22 MET DST

Filip Ozimek wrote:

> Bardzo prosto: dd if=/dev/hda of=./boot.sec bs=512 count=1 pod
> Linuksem. A pod Dos95 potrzeby Ci będzie pewno jakiś dysk edytor.

Ja jeszcze od siebie dodam, że do tego celu nie jest konieczne
instalowanie Linuksa, wystarczy dyskietka startowa, np.
ze Slackware'a.
Ma to wielką zaletę: gdyby zdarzyło się, że z powodu
błędu w MBR-ze komputer w ogóle nie chce startować
(zdarzyło mi się coś takiego) i jedynym sposobem na
odpalenie komputera jest wyłączenie dysku w BIOS-ie,
Linuks odpalony z dyskietki będzie widział taki dysk.

Artur

--
A:\CZECZKO>_
artur.czeczko_at_pse.pl