Re: Intel 740, ale...

Autor: Benji (benji_at_arkaos.net)
Data: Wed 25 Aug 1999 - 01:58:39 MET DST

>...ale firmy A-trend. Dokladnie w cenniku
>jest napisane: A-trend ATC 2740A I740 8MB (SGRAM).
>Czy ktos z szanownych grupowiczow ma taka karte i
>moze mi udzielic informacji w zakresie:
> - zgodnosci z OpenGL
> - direct-x
> - VBE 2.0/3.0.
>Czy KDE/X-Windows beda pod tym chodzic? Nie chce
>kupowac kota w worku, bo jest to jedna z tanszych
>kart. Jak nie to biore S3 Trio 3D... :)

Mam i740 juz od jakiegos czasu i to jest calkiem dobra karta. Zgodnosc z
OpenGL i DirectX jest WZOROWA. Co do VBE, to nie jest zle choc przez to ze
nie obsluguje trybow 32-bitowych (tylko 24-bit) wiec zdarza sie ze jakies
demo nie chodzi, choc to rzadkosc. Niestety nie wiem czy KDE/X-Windows
chodzi (ale ktos pisal ze kiepsko). Szybkosc jest dosc dobra jak na karte 1
generacji (czyli takiej do ktorej nalezy voodoo1). Oczywiscie nie umywa sie
do TNT czy v2 no ale cena tez sie nie umywa...
A teraz chce Ci wybic z glowy kupowanie S3 Trio 3D lub Riva128 bo znam je
dosc dobrze. O pierwszej z nich to nie ma co gadac, bo nie powinno sie jej
nazywac akceleratorem. W HW dziala w wielu przypadkach wolniej niz w
emulacji SW DX'a. To jest po prostu decelerator typu VIRGE. Riva128 jest juz
z cala pewnoscia akceleratorem, tylko ze w porownaniu z i740 chyba jednak
wysiada. Jest troche wolniejsza (usredniajac wszystko nie wchodzac w
szczegoly co do pojedynczych operacji), nie posiada kilku istotnych typow
blendingu (co prowadzi do czestych syfow w sofcie ktory probuje ich jednak
uzyc) i ma dosc skandaliczna jakosc generowanego obrazku (a dithering to juz
po prostu syf). Wystarczy odpalic Quake na i740 i na rivie128 a wszystko
jest jasne. Poniewaz cena jest chyba taka sama wiec ja bym sie nie
zastanawial. No chyba ze zalezy Ci tak bardzo na KDE.

Benji