Re: Podkrecanie starych procesorow

Autor: Glide (glyder_at_priv3.onet.pl)
Data: Wed 25 Aug 1999 - 01:47:16 MET DST

On Mon, 23 Aug 1999 12:24:12 +0200, Lenio <leszko_at_polbox.com> wrote:

>Drodzy grupowicze
>
>Mam komputer juz, ze tak powiem, muzealny z procesorem AMD 75 i rzadko
>go uzywam, zamierzam kupic nowy komputer, a tamten zostawic synowi.
>Czy mozna taki procesor jeszcze jakos podkrecic (i jak to zrobic), ew.
>na co mozna go wymienic, (w instrukcji plyty pisze ze moga to byc
>procesory 75-200) ?

Podkrecanie k5 nie jest latwe. Sam kiedys probowalem zakrecici k5
pr100 ale bez dobrego radiatora i pasty przewodzacej nie chcial
chodzic, a z tym owszem, ale nie byl stabilny - nie wiem, moze mialem
kiepski egzemplarz. Poza tym gra chyba nie jest warta swieczki bo
nawet po ustawieniu go na pr90 bedzie to wolny sprzet. Sadzac po max
procesorze jaki mozna wpiac w plyte pewnie nie ma dwoch napiec na
gniezdzie procesora, a wiec odpada jako upgrade Intel PentiumMMX. W
tej sytuacji pozostaja albo jakis Intel (bez MMX) np P166 (mozna
podkrecic na 200), lub Winchip. Porownujac ze wspolczesnymi procami
nie jest to moze rakieta, ale przy umiarkowanej cenie ma on MMX i w
wersji 2 takze 3D Now!. Powstaje jednak nastepny problem - czy Bios
bedzie w stanie odpowiednio rozpoznac taki wynalazek. Pytanie tylko
czy w tej plycie da sie upgradeowac Bios.
Chyba jednak najlatwiej bedzie zainstalowac Intel P166 i zakrecic go
na 200.

Pozdrawiam
GLide