Re: Athlon - czyli o głupocie Intela(długie).

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Mon 23 Aug 1999 - 20:38:36 MET DST

Hi,

On Mon, 23 Aug 1999 14:16:37 +0200, "Jop" <rot_at_friko6.onet.pl> wrote:

>Pentium PRO - podrasowany Pentium (kosmetyka)

No nie, Pentium Pro to jednak w miarę nowa konstrukcja. Może o tym
świadczyć na przykład problem z programami 16-bitowymi. W końcu
to w Pentium MMX zrzynali od Pentium Pro (np. jednostkę przewidywania
skoków).

>Pentium 2 - P Pro z Cachem i MMX
>Pentium 3 - P2 +KNI

Tu się zgodzę -- PII to tylko PPro + bufory segmentowe + MMX + drobne
poprawki, a PIII to już w ogóle niewielka zmiana a wielki marketing.
Pamiętaj jednak, że PPro też miało cache i to lepszy niż PII, bo
pracujący IIRC z częstotliwością CPU.

>Tragicznym błędem AMD wydaje się konieczność zakupu nowych płyt głównych -
>mimo że być może jest to lepsza archtektura to niesie to ze sobą wiele
>minusów:

Pentium III IMHO nie będzie już dalej przez Intela intenstywnie
rozwijane, więc zmiana płyty i tak nas czeka. Ja za rok może
przeskoczę z Socket 7 na Slot A, więc i tak czeka mnie duży i
nieunikniony skok.

>Jeśli wygra intel to będzie już sobie pozwalał na co mu dusza
>zapragnie(choćby identyfikacja proców drogą radiową :)). Jeśli wygra AMD to
>i tak nie będzie w stanie pokonać intela a na konkurencji wygrają klienci.

Dlatego należy kupować AMD :)

--
Pozdrowienia,