Re: Baza wirusów

Autor: PiotrCF (PCF_at_who.net)
Data: Mon 23 Aug 1999 - 14:15:24 MET DST

Robin napisał(a) w wiadomości: ...
>Gdzie w Inecie mogę znaleźć często uaktualnianą bazę wirusów. Sczególnie
>chodzi mi o wirusy atakujące przez Sieć :-(((((

Takich prawdziwych wirusów atakujących przez Sieć raczej nie znajdziesz
(żeby potrafiły bez pomocy użytkownika zagnieździć się w komputerze).
Zwykle są to programiki wysyłające jakieś rozmyślnie popsute pakiety
TCP/IP, które mogą spowodować zawieszenie systemu, ale nie zniszczenie
ani zawirusowanie. Są też "konie trojańskie" - dolepiane do użytkowych
programów dodatkowe funkcje uaktywniające wybrane porty obsługujące sieć
i oczekujące na tych portach na dobranie się do komputera z zewnątrz.
Listę oczekujących na połączenie portów można w Windows obejrzeć
przez netstat -a (w okienku DOSowym). Oczywiście niektóre porty
są wykorzystywane przez system do pokojowych celów.

Zobacz:
   http://www.mks.com.pl/baza.html
   http://www.mks.com.pl/trojany.html

PF