Re: Szybkosc Twardziela: IBM 10GB

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Sun 22 Aug 1999 - 16:37:29 MET DST

Hi,

On Sat, 21 Aug 1999 12:40:25 +0200, "[LuCaS]" <szybol_at_friko7.onet.pl> wrote:

>Kupilem dysk IBM-DTTA-371010 o pojemnosci 10GB. Przystosowany jest do pracy
>w trybie Ultra-DMA/66 (UDMA3), jednak komputer okresla go jako Ultra-DMA/33
>(UDMA2). Czy winna jest plyta glowna? Moj model plyty to VIA MVP3 AGP 100Mhz

MVP3 nie obsługuje UltraDMA/66. I niewiele na tym tracisz -- w UDMA/33
ten dysk prawdopodobnie osiągnie prędkość pracy niewiele niższą niż
w UDMA/66.

>1MB cache. Inna sprawa jest fakt ze program diagnostyczny HDDSpeed 1.81 (z
>EnterCD 8/99) wykazuje "stosunkowo" niskie wyniki predkosci odczytu danych:
>
>Linear speed at track 1: Read - 6,1 MBytes/sec, Write - 5,9 MBytes/sec.
>Linear speed at track 1022: Read - 6,1 MBytes/sec, Write - 5,9
>MBytes,sec.
>Average Linear Speed : 6,1 MBytes/sec

Bardzo ładne wyniki. Spróbuj jeszcze zrobić test rzeczywisty -- przegrać
bardzo duży plik z dysku do urządzenia NUL: (czyli w nicość) i zmierz czas
jakimś stoperem (lub użyj narzędzi do mierzenia czasu wykonania komendy).
Wyliczenie rzeczywistej średniej prędkości odczytu (a nie teoretycznej,
nic nie dającej w codziennej pracy) jest wtedy banalne.

>Chodzi tu chyba o predkosc liniowa. Nie wiem jak mierzono predkosc
>odczytu/zapisu w tescie twardych dyskow w Chipie Nr 7/99, jednak tam wyniki
>twardzieli zblizonych parametrami do mojego byly zdecydowanie wyzsze.

CHIP wziął wynik z sufitu i przemnożył przez Pi*Oko. Ich test dysków
to jedna wielka granda. Quantum przegrał z Maxtorami... kpina.

>Wszystkie dyski Ultra-DMA/33 uzyskaly wyniki srednio 10 MBytes/sec zarowno w
>odczycie jak i zapisie. Prawdopodobnie przyczyna takich znaczacych roznic
>lezy w programie HDDSpeed. Przed testem wydajnosci wyswietla on bowiem
>nastepujacy komunikat:
> "Warning! The following tests results are not correct. You must test this
>drive in mode with BIOS access to all tracks."
>Czy ktos spotkal sie z tym i wie co nalezy w tej sytuacji zrobic?

Ich test musi mieć chyba całkowicie pusty, niespartycjonowany dysk.
Możliwe, że to daje trochę lepsze rezultaty.

--
Pozdrowienia,