Odp: Tajemnicze skroty: LX BX ZX

Autor: Slim (Player2_at_friko.sos.com.pl)
Data: Sun 22 Aug 1999 - 12:12:27 MET DST

Użytkownik yamma <yamma_at_friko3.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:Tysv3.36708$X3.545852_at_news.tpnet.pl...
> Witam!
> Mam pytanie z gatunku zasadniczych. Jaka jest różnica między tymi trzema
> chipsetami? Jakie są ich wady i zalety? Chodzi o to, że muszę wybrać
między
> Acorpem ZX i droższym Acorpem BX i interesuje mnie czy zakup ZX będzie
> dobrym wyborem.
> yamma
>
> No wiec zacznijmy od początku na poczatku bylo Atari 130xe ale teraz
powaznie :

LX- najstarszy z wymienionych przez ciebie obsluguje magistrale systemowa z
czestotliwoscia 66mHz
BX- pojawil sie wraz z prockami PII 333 albo 350 no jak zaczely uzywac 100
mHz magistrali( jezeli masz procek powyzej 333 to MUSISZ wybrac plyte z BX
ewentualnie z ZX, rowniez gdy masz w perspektywie wymiane wolniejszego
procesora na szybsz proponuje wybor tych czipsetow poniewaz przy okazji
wymiany procka nie bedziesz musial wymieniac plyty)
ZX- jest to ubozsza wersja BX przeznaczona do komputerow jednoprocesorowych
i plyt microATX jest tansza ale wpelni wystarcza do domowego uzytku.