Problem...

Autor: Robert Gomułka (carramba_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sun 22 Aug 1999 - 01:55:05 MET DST

Wszystko zaczelo sie w chwili, kiedy kupilem moj nowy dysk twardy - IBM
DTTA 371010, z UDMA, ok. 500 kB CACHE'u, 7200 RPM. Mial bardzo dobre
osiagi, przynajmniej w porownaniu do starego SEAGATE MEDALIST. Ale po
kupnie nowego czytnika CD-ROM zaczely sie jaja :
1. Po podlaczeniu HDD jako PRIMARY MASTER, a CDROM jako PRIMARY SLAVE
system uruchamial sie kilka razy, a po ktoryms z restartow nie potrafil
sie juz uruchomic - wieszal sie po wyswietleniu tabelki ze sprzetem,
wypisujac na ekranie cos w stylu :
BOOT SYSTEM DISK FAILURE OR DISK ERROR [...]
Nie pomagaly miekkie i twarde resety, wlaczanie/wylaczanie sprzetu,
jednakze po odpieciu stacji dyskietek, ponownym jej podlaczeniu, zmianie
ustawienia zworek na CD (master, slave, cs), dokladnie po wykonaniu
dowolnej z tych czynnosci system startowal kilkukrotnie, a potem dzialo
sie to samo : BOOT SYSTEM [...].
Po zmianie napedu CD z CTX 40x na PIONEER 36x rzecz miala sie identycznie
- wydaje mi sie, ze wykluczylem mozliwosc awarii napedu. To smo po zmianie
plyty glownej z LUCKY STAR na VIA VPX na EPOX z MVP3.
2. Jakis czas byl spokoj, kiedy HDD chodzilo z CD na jednym kablu (HDD
master, CDR slave). Jednakze takie rozwiazanie mnie nie satysfakcjonowalo,
ale coz moglem poradzic. Po okolo miesiacu stalo sie jednak cos nowego.
Otoz grajac w COLIN RALLY w pewnym momencie gra sie zawiesila. Po
restarcie systemu dioda z CDR zaczela migac jak glupia. Nie moglem tez
wydostac mojej plytki z napedu. Bylem strasznie wkur......., pomoglo
dopiero odpiecie samej tasmy IDE napedu CDR. Przy podlaczeniu samego
zasilania dziala wsuwanie i wysuwanie tacki, jednak system glupieje po
podlaczeniu tasmy - zaczyna stukac (chyba CD), lampki HDD sie swieca, CD
przestaje byc widoczny z systemu operacyjnego.
Co mam zrobic, zeby nadal moc zostac z moim sprzetem ? (Kolega poradzil
mi, zebym kupil sobie CDROM na SCSI i kontroler do niego)

Uwagi:
testowany sprzet:
HDD jw. - IBM DTTA371010 7200 RPM 10 GB (z tego 8 GB DOS, reszta LINUX)
CDROM - CTX 40x (testowane tez na PIONEER 36x)
MAINBOARD - EPOX z chipsetem MVP3
karta graf. - Intel i740 AGP
karta muz. - Sound Blaster AWE 64
RAM - 64 MB (100)
procesor - AMD K6-2 350 (plyta 100 MHz, mnoznik 3.5)

Uwagi 2:
Sprzet jest wykrywany przez BIOS zawsze prawidlowo (dot. HDD), napis
"FOUND CDORM - xxxxxxxx DRIVE" pojawial sie zwykle, jednak od chwili
zatrzasniecia sie plyty nie ma go zawsze na ekranie.

Czekam na wszelkie mozliwe sugestie mogace mi pomoc z problemami ze
sprzetem.

PS.
Przy okazji - nie potrafie zainstalowac wszystkich sterownikow dla karty
muzycznej dla WIN 95, bo program instalacyjny stwierdza, ze nie mam
przynajmniej 8 MB RAM i procesora INTEL PENTIUM, lub AMD K5 90. A moja
konfiguracje widac
przeciez powyzej

Robert Gomul/ka
carramba_at_zeus.polsl.gliwice.pl