Re: PC + Amiga

Autor: Chemical (chemical_at_szczecin.multinet.pl)
Data: Fri 20 Aug 1999 - 23:06:35 MET DST

szyper wrote:

> Jak można przesyłać dane między PC i Amigą. Słyszałem coś o kablach
> szeregowych i równoległych. Jakie programy muszą być odpalone po obu
> stronach.
> Pecet ma Win98. Jaki system jest na Amidze - nie wiem (A1200 lekko
> dopalona).

Przy połączeniu poprzez kabel szeregowy najpewniejszą transmisję
zapewnia protokół Zmodem. Użyć możesz do tego na Amidze np. Terma a na
PC chociażby windzianego Hyper Terminala lub jakiegoś innego terminala.
Wada - nie można przenosić całych katalogów, poza tym wszystkie dosowe i
windziane terminale z którymi się spotkałem obcinają nazwy (8+3). W tym
drugim przypadku zawsze można skorzystać z Linuxa.
Wygodniejszym sposobem jest użycie programu PC2Amiga (jest na Aminecie)
w którym to dyski pecetowe widziane są na Amidze jak jej własne.
Dodatkową zaletą jest możliwość użycia kabla równoległego (szybsza
transmisja).
Kiedyś próbowałem jeszcze zrobić taką sieć opartą na Pronecie, gdzie z
jednej strony byłaby prawdziwa Amiga, a z drugiej emulowana na UAE. Ale
wygląda na to, że UAE nie przenosi któregoś sygnału seriala i nic z tego
nie wyszło.
Jakby jakieś pytania to pisz, najlepiej na priva.

pozdrawiam
Chemical