Re: Hasła BIOS

Autor: Zmechu (zmechu_at_priv6.onet.pl)
Data: Fri 20 Aug 1999 - 10:33:50 MET DST

>Spróbuj sobie zedytować pliczek update-u do biosa i zobaczysz tam
>opcję "default password" w której możesz wpisać sobie co chcesz i po
>zaprogramowaniu tak poprawionym updatem będziesz mógł wejść właśnie na
>to hasło.

Cześć!
Oooo właście miałem o tej opcji napisać. Wystarczy ściągnąć BIOS do pliku
(AWDFLASH /Pn backup.bin /Sy) a następnie potraktować go Modbinem.
Odnośnie sumy kontrolnej: takowe jest, ale zauważyłem że znaczenie jej jest
żadne. Po prostu jeżeli producent informuje nas, że BIOS ma checksum,
załóżmy FFFF, i przy zapisie program do flash-u pokazuje to samo, to
oznacza, że nikt w pliku oprócz producenta nie grzebał. Jeżeli jednak coś w
BIOS-ie zmienimy (zmiana logo, edycja modbinem) to po prostu checksum będzie
inny ... i nic poza tym.
Pozdrawiam -
Artur
zmechu_at_friko6.onet.pl