Re: HD - jaki wybrac

Autor: Rafal Olesinski (SPAM/rafalole_at_it.com.pl)
Data: Wed 18 Aug 1999 - 15:50:04 MET DST

KTS wrote:

> Czolem
> Wlasnie przymierzam sie do zakupu nowego twardziela i prosilbym o pomoc przy
> wyborze odpowiedniego do mojej konfiguracji. Cena do 600-700 zl o pojemnosci
> 6-8 GB. Moxe w tej cenie bedzie cos pojemniejszego.
> Obecnie dysponuje nastepujacym zestawem
> Cel400
> Abit BX6 rev.2 (Ultra 33 DMA)
> HD WD Caviar AC22000L (w biosie LBA UDMA2) 2,1 GB podzielony na 3 partycje
> 500, 1GB i 500 MB
> HD WD Caviar AC2800F (w biosie LBA Mode3) 800 MB szuflada- dosyc stary ze 4
> lata

> [...]

Skoro masz WD Caviar to wydaje mi sie, ze dobrym rozwiazaniem jest zakup dysku
tej samej firmy. Ostatnio (3 tygodnie temu) kupilem Caviara 8,4 GB ATA66 za 450
zł.
W sprawie podzialu to jak zykle wszytslo zalezy od potrzeb, rodzilbym tylko
stworzyc dwie partycje FAT16 i reszte podzielic wedle potrzeb. I partycja
FAT16- na instalki np. Windows i wszytskiepotrzebne sterowniki - dzieki temu
jesli padnie windows to zawsze z poziomu dos'a odpalisz kompa i zainstalujesz
windows ponownie. II partycja - na wlasne dokumenty tez FAT 16 jesli nadnie
system nie stracisz plikow.
Pozdrowienia