Re: Jak spowolnic cdrom?

Autor: Artur Czeczko (artur.czeczko_at_pse.pl)
Data: Wed 18 Aug 1999 - 12:00:38 MET DST

Tomasz Mann wrote:

> Pytanie z pozoru tylko pozbawione sensu.

Nie, wiem, jak się niektóre napędy zachowują. :)

> Chodzi mi o to czy istnieją metody obnizenia predkosci obrotowej CD-ROM'a.
> Chciałbym obnizyć prędkość obrotową w celu obnizenia poziomu halasu
> wytwarzanego przez drgajacy naped. Dla wielu zastosowan wystarczy predkosc
> 4x

Kiedy zainstalowałem PacketCD (taki program do nagrywania płyt),
we właściwościach CD-ROM-a pojawiła mi się maksymalna prędkość
odczytu, w nagrywarce dodatkowo maksymalna prędkość zapisu.
Z obserwacji wynika, że to naprawdę działa. Nie wiem, czy
można zainstalować ten program nie mając nagrywarki (w sumie
mogę to sprawdzić). No i kiedy miałem ten program, komputer
wieszał mi się czasami...

Ach, sorry, że założyłem, że masz Windows... niestety, moje
rozwiązanie nie jest uniwersalne.

Pozdrawiam - Artur

--
A:\CZECZKO>_