Funkcje w plikach *.bat

Autor: Grzesiek Gajewski (gayosek_at_free.com.pl)
Data: Fri 13 Aug 1999 - 22:55:23 MET DST

Pamiętam, że jest (albo była) taka funkcja FOR dla plików batch'owych.
A dokładniej to chodzi mi o taki skrypt aby dla wszystkich
(określonych) plików z (bieżącego) katalogu coś tam się wykonało (np.
zmiana nazwy). Wiem że w pod unixami to żaden problem napisać skrypt,
a w nim linijkę:
for dane in `ls`
A w DOSie? Czy bez dodatków się obejdzie?
Aha, no i czy DOS umożliwia obliczanie wartości zmiennych - jak "expr"
po unixem? Ewentualnie jak zliczać obiegi pętli w plikach *.bat.
A może koledzy znają jakiś link z szerokim opisem komend batch'owych?

--
Grzesiek Gajewski
gayosek_at_free.com.pl