Re: Zawiedziony voodoo3 3000 szkoda kasy ?

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Fri 13 Aug 1999 - 15:58:02 MET DST

Cześć,

> znowu Odp: ? :))

Ostatni raz ... zmodyfikowałem już te dll'le ... :-)

> Moze to nie jest najlepszy benchmark, ale pewne pojecie o predkosci
> kart3d i prockow daje.

... czemu przeczą Twoje wyniki :-) Musisz znaleźć coś co zmęczy trochę V2
:-)

> Mnie nie dziwi maly przyrost v3 w stosunku v2,
> ale wogole marne wyniki na tym kompie, dla wszystkich kart.

Nie zazdroszczę :-) Coś tam masz nie tak ...

> Przydalyby sie jeszcze wyniki z q3testu, albo czegos podobnego, zeby
> mozna bylo postawic wlasciwa diagnoze.

Ach temat, na książkę :-) Po pierwsze w sam raz Q3Test jest OK jeśli
weźmiesz nową wersję (aktualna 1.08). Pierwszy Q3 miał całkowicie skopane
timedemo. Po drugie Q3Test oparty jest na OpenGL a nie Glide. Musisz mieć
odpowiednie sterowniki (3dfx IMHO jeszcze nie zoptymalizował przyzwoicie
swojego OpenGL i wyniki są nienajlepsze ale to i nawet lepiej dla
porównania). Ale test jest niezły. Do Glide możesz użyć np. Quake2
(najlepiej z patch'em na 3DNow!) i bardziej upierdliwe niż Demo1 demko. Np.
crusher. Do Direct3D najlepiej coś nowego. Niezłe jest demo Expendable lub
ewentulanie Turok 2. Powyłączaj VSync aby monitor Cię nie ograniczał.
Ustawiaj jak najlepszą jakość obrazu. Przy niskich rozdzielczościach
hamulcem jest procek. Dopiero przy wyższych liczy się chipset karty. V2
niestety ma spore ograniczenia trybów (max 800x600 z Z-Buforem) więc do
porównania ograniczasz możliwości V3, który wyrabia się często i na
1280x1024. Przy niższych jest też niestety wpływ procesora. Dlatego wyjściem
jest zadać mu jak najambitniejszy test.

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how to do
it, but nobody can agree on how to compare performance."