Odp: Do posiadaczy USR Message Plus External

Autor: marek_a (marek_a_at_zapis.net.pl)
Data: Thu 12 Aug 1999 - 10:51:16 MET DST

Użytkownik Jacek Kozioł <jkoziol_at_bigfoot.com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:37b1673d.1354436_at_news.icm.edu.pl...
> Mam taki modem i zauważyłem że podczas pracy bardzxo się rozgrzewa.
> Czy wasze modemy też wydzielają tyle ciepła (po kilku godzinach nie
> można go dotknąć)
>
> Pozdrawiam

Sprobuj pokombinowac z zasilaczem. Jezeli jest zewnetrzny to byc moze
konstruktor
przesadzil i zasilacz dostarcza zbyt duzego napiecia ktore nastepnie musi
obnizac
w znacznym stopniu stabilizator na plycie modemu. Z reguly w zasilaczu ktory
podlaczasz do gniazda sieciowego znajduje sie tylko trafo sieciowe, a cala
reszte
wykonuje elektronika na plycie modemu, gdzie najczesciej montuje sie
analogowe
stabilizatory scalone typu np. LM7805 itp.
U mnie bylo cos podobnego jak u Ciebie, a mianowicie trafo dawalo 15V
zmiennego,
a modem potrzebowal 5V po stabilizacji tak ze mozesz sie domyslec co sie
dzialo z
modemem - po prostu sie gotowal. Wymienilem zasilacz na regulowany w ktorym
trafo mialo odczepy, obnizylem napiecie zmienne zasilajace modem i po
klopocie.
marek_a_at_zapis.net.pl