Re: CD ROM czyszczenie ?

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Thu 12 Aug 1999 - 03:38:16 MET DST

Cześć,

Ania <ankacies_at_friko3.onet.pl> wrote in article
<7os9pr$c7f$2_at_sunsite.icm.edu.pl>...
> Hmm.. a ja mam taki problem z wieza Philipsa (juz po gwarancji)
> Czyta kiedy chce - a chce coraz rzadziej.. Znajomi radzili mi wlasnie
plytki
> czyszczace - czy tutaj, uwazasz, tez pogorszylyby sprawe? Dlaczego?
> I czy moge cos zrobic, zanim zdecyduje sie oddac ja do serwisu?
> (I nie chodzi mi o odpowiedzi: "zepsuc do reszty";)

Przyczyną może być rzeczywiście zabrudzona soczewka. Może również być zużyta
dioda laserowa lub uszkodzenie elektroniki (nawet drobiazg typu pęknięta
scieżka lub zimny lut), które można usunąć prosto, ale trzeba wiedzieć, co
się robi.

Płytki czyszczące mają wadę: kurz składa się m.in. z drobin piasku, który
usuwany mechanicznie szczoteczką płytki czyszczącej rysuje powierzchnię
soczewki. Stad zasada, że czyści się albo strumieniem sprężonego powietrza,
albo na mokro po rozebraniu napędu. To zarysowanie będzie tak drobne, że
niewidoczne gołym okiem, ale pogorszy ogniskowanie.

Pozdrawiam,

--
Marcin
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny to marcinf_at_globe.net.nz)