Re: Rozne takie

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Wed 11 Aug 1999 - 14:46:46 MET DST

Hi,

On Tue, 10 Aug 1999 12:14:17 +0200, Piotr Krukowiecki <piotr_at_linux.viii-lo.krakow.pl>
wrote:

>!) Do dysku UDMA 66 potrzebny jest specjalny kabelek - 80 zyl. Czy
>potrzeba do tego specjalna kieszen z odpowiednim kabelkiem (sa w ogole
>takie?) a jak nie bedzie to czy dysk w "normalnej" kieszeni bedzie dzialal

IMHO brak dodatkowych przewodów może zakłócać transfer. W ogóle do
nowszych dysków kieszenie są _bardzo_ niepolecane, a UDMA/33 i UDMA/66
też niespecjalnie je lubią. Ja bym albo nie używał UDMA/66, albo
kieszeni.

>poprawnie (BTW. po co sa te dodatkowe zyly skoro jest tyle samo pinow?)

Ekranowanie danych. Ich brak może powodować przekłamania wynikające
z sygnałów o dużych częstotliwościach bięgnących w równoległych
przewodach. Dodatkowa wtyczka w kieszeni też może wprowadzać
przekłamania na dodatkowych stykach.

>@) Zmienilem plyte na Abita BE6 i myszka zle mi dziala - "szarpie", chodzi
>"nierowno". Na poprzedniej plycie nic sie takiego nie dzialo, na innym
>dysku tez zle dziala.

COM czy PS/2?

>#) Zepsul mi sie Quantum Fireball 8,4 CR i pojechal do producenta.
>Zakladajac ze nie da sie go naprawic i ze dostane nowy dysk to czy lepiej
>wziasc taki sam czy innego producenta (musi byc UDMA 66 i zeby sie zbytni
>nie grzal - bedzie w kieszeni)

Quantumy są jednymi z lepszych dysków i raczej polecałbym Ci go.

Naprawdę musisz mieć kieszeń? Toż to dla dysku mordęga, a w obecnych
czasach dysków się już nie nosi. Quantumy też niezbyt lubią kieszenie.

>$) Jake sa maksymalne temperatury dla dysku i procesora. Czy mozna uzyc
>czujnika temperatury do procesora do zmierzenia temperatury dysku?

Nie mogą parzyć. Powierzchnia nie powinna mieć temperatury większej
niż 45 - 50 stopni, ale im zimniej, tym lepiej. Temperaturę możesz
mierzyć zwykłym termometrem elektronicznym z wyświetlaczem.

--
Pozdrowienia,