Re: Czy jstem skazany na 3COM'a?

Autor: Jan Slusarczyk (janslu_at_grupaiis.pl)
Data: Tue 10 Aug 1999 - 10:59:31 MET DST

> Chciałbym szybko i tanio... (chyba nie jestem odosobniony w takich
pobożnych
> życzeniach?)
> Czy istnieją karty sieciowe i HUB'y umożliwiające 100Mbps, ale tańsze od
> 3COM?
> Dzięki za wszelkie informacje.

Oczywiście, że istnieją. Wiele firm produkuje i karty i huby. Prawdą jest,
że 3com ma "najlepszą markę" ale z tą jakością, to już bym nie przesadzał
(np. problemy we współpracy karty sieciowej 3coma i jednego modelu serwera
Compaq). Tak naprawdę, to w tej chwili i tak wszyscy używają podobnych
"klocków" więc wybrać trzeba taką firmę, której strona pozwoli na ściąganie
poprawionych driverów i już. Mamy dobre doświadczenia np. z sieciówkami
Kingston.
A jesli chodzi o huby, to sprawa ma się podobnie. Dopóki nie potrzebujesz
wysokiej jakości zarządzalnych hubów, które mają wpsółpracować z całą
ifrastrukturą sieci, to nie musisz decydować się na 3coma. Podobną jakość za
dużo niższe ceny oferuje na przykład d-link. A jeśli robisz małą sieć z
jednym hubem, to nie zawracaj sobie głowy, tylko kup dobrze zaprojektowanego
huba (obejrzyj np. zasilacz, bo w starym smc bezpieczniki topikowe były
zatopione w nierozbieralnym transformatorze) i nie martw się 3comem.

Janek