Re: Jaki UPS dla 2 komputerow?

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_polbox.com)
Data: Mon 09 Aug 1999 - 02:16:39 MET DST

Andrzej Popowski napisał(a) w wiadomości:
<37ac40e4.6689421_at_news.tpnet.pl>...
>Fri, 6 Aug 1999 07:08:37 +0200, "Andrzej P. Wozniak"
><uszer_at_polbox.com> piszesz:

>100 zl to zawsze 100zl, chyba ze ktos nie potrafi liczyc podatkow. Dla
>wyjasnienia, caly sprzet komputerowy ksieguje w koszty i kupuje po
>cenach hurtowych netto. Nadal nie zmienia to faktu, ze musze pieniadze
>wydac.

Jak ktoś nie potrafi liczyć podatków, to pracując w domu nie wliczy sobie w
koszty rachunku telefonicznego. Ale to chyba już NTG.
[...]
>Te najprostsze UPSy to chyba pracuja w trybie line-interactive, czyli
>jak rozumiem, jezeli jest napiecie w sieci, to jest puszczane
>bezposrednio na urzadzenia, co by sugerowalo, wlaczenie lub wylaczenie
>tych urzadzen nie ma wplywu na ladowanie baterii.

Te najprostsze są off-line, te dobre są line-interactive. Te, na które nas
nie stać, są on-line. Niezależnie od sposobu przełączania najgorsze jest
nagłe przerywanie procesu ładowania akumulatorów wskutek np. chwilowego
skoku napięcia. Przy bardzo "zaśmieconym" zasilaniu może to znacznie skrócić
żywotność akumulatora (oczywiście, jeżeli się o niego nie dba).

>No to posluchaj z bliska uspionego monitora lub komputera. Niektore
>jednak halasuja. Np. moj monitor 15" w nocy moge uslyszec z paru
>metrow. Z monitorem nie ma klopotu, bo wylacznik jest latwo dostepny.
>Z UPS mogloby byc gorzej.

To masz jakiś kiepski monitor albo go słabo usypiasz. UPS-y APC mają duże
wyłączniki podświetlane kontrolką zasilania. Jak go sobie postawisz pod
stół, to będziesz mógł włączać i wyłączać nogą, ale przypominam o
zabezpieczeniu przed dziećmi i własną głupotą - żebyś go nie mógł kopnąć
przez przypadek.
Mnie się kiedyś zdarzyło przy wprowadzaniu książek, że stos mi się przewalił
na przycisk "Reset" i cały dzień pracy szlag trafił.

--
Andrzej Woźniak - usher_at_polbox.com  (z=h in header address)
//      Czy Twój Clipper znalazł już swoją przystań?