Re: Jak zabezpieczyć komputer?

Autor: Mariusz Kozerski (naz_gul_at_friko5.onet.pl)
Data: Wed 04 Aug 1999 - 11:09:24 MET DST

Edek <tradysuk_at_friko2.onet.pl> wrote in message
> Jaki jest najlepszy i czy w ogóle jest dobry program do zabezpieczania
> plików lub
> folderów. Chodzi mi o to, żeby móc udostępniać pliki i foldery różnym
osobom
> po wpisaniu hasła, coś podobnego do udostępniania sieciowego.
>
> Edek

Jeśli chodzi o Win95/98 to poszukaj na:
http://www.inetus.com/oprogramowanie/security.htm

Polecam WinSecureIt!, albo SecureWin (ale do tego nie ma cracka :) )
Niestety większość, jeśli nie wszystkie tego typu programy nie zabezpieczają
komputera pod DOS-em. Efekt jest taki, że jeśli ktoś chce ci coś "ukraść" z
komputera to odpali go spod DOS-a, uruchomi NC i skopiuje to co mu potrzeba.
Rozwiązaniem może być szyfrowanie plików. Bo nawet jeśli uda się komuś
obejść zabezpieczenia WinSecureIt to i tak pliku nie odczyta :)
Programy do szyfrowania także znajdziesz na ww. stronie (jakieś shareware),
z komercyjnych mogę polecić Norton FYEO (for your eyes only - czy jakoś tak
:) )
NIE polecam używania systemowego POLEDIT !!! (chyba że do ograniczenia
panelu sterowania itp. , ale do tego też są lepsze programy) Ograniczenia
nakładane na Win98 przez POLEDIT w ciągu 20minut rozpracowywuje średnio
rozgarnięty 9 latek - sprawdziłem :)

Nazgul.

ps. A tak w ogóle - NT do pracy. Win98 do gier i problem z głowy ;))).

--
Nie ma nic bardziej denerwującego jak dziewięcioletni kurdupel.
Mądrzejszy od ciebie.