Re: .-.-. Dane nie do odzyskania .-.-.

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Tue 03 Aug 1999 - 17:29:54 MET DST

Cześć,

lukez <lukez_at_friko4.onet.pl> wrote in article
<bKop3.1348$S3.19018_at_news.tpnet.pl>...
> Kto mi podpowie, jaki program jest najlepszy do bezpowrotnego
> kasowania danych z dysku ?

Ja osobiście używam takiego programiku BCWipe.exe. Darmowy, niezbyt duży.
Działa w ten sposób, że dane sektory dysku wypełnia w jednym przejściu
ciągami 010101..., a w następnym 101010... i tak w kółko (tzn. użytkownik
ustawia ilość tego). W ostatnim przejściu zapisuje w te sektory dane
przypadkowe. Firma pisze, że siedem przejść wystarcza, aby dane były nie do
odzyskania nawet przez agencje rządowe, a na zwykłych hackerów wystarczą dwa
przejścia. Z uwagi na to, że nigdy nie podpadłem żadnej agencji rządowej,
nie byłem w stanie tego sprawdzić w praktyce :-))). Tak więc nie wiem, czy
jest on najlepszy, czy nie, ale jak sobie ustawisz np. kilkanaście takich
przejsć, to prawie na 100% dane będą nie do odzyskania.

Producent ma stronę http://www.jetico.com/

Pozdrawiam,

--
Marcin
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny to marcinf_at_globe.net.nz)