Re: Jaki UPS dla 2 komputerow?

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_polbox.com)
Data: Sun 01 Aug 1999 - 02:45:17 MET DST

Andrzej Popowski napisał(a) w wiadomości: <37a32aec.95828_at_news.tpnet.pl>...
>Fri, 30 Jul 1999 04:14:45 +0200, "Andrzej P. Wozniak"
><uszer_at_polbox.com> piszesz:

[...]
>W sumie nie chodzi mi o teoretyczne wyliczenie, czy moj dzisiejszy
>zestaw pojdzie na 700VA, bo sam widze, ze obciazenie jest w tych
>rejonach, ale czy ktos ma UPS tej mocy podlaczony do 2 komputerow i
>jak to sie sprawuje.

W praktyce do SmartUPSa 700 mam podłączony serwer na Pentium II + włączony
monitor mono i stację roboczą na AMD K6-2/300 + monitor kolor 15" (oj, nie
pamiętam, gdzie podłączony - może bezpośrednio do sieci).
Novell lepszy od Win98 :-) ostatnio jak był chwilowy zanik napięcia,
serwer ani drgnął, a stacja się zawiesiła. Powerchute po ostatniej
rekalibracji pokazuje czas podtrzymania ok. 45 minut. UPS nie piszczy przy
włączaniu stacji roboczej, więc na pewno przeciążoy nie jest.

[...]
>APC podaje moc 400-410W dla swoich UPS 650. Poza tym skorzystalem z
>oszacowania mocy, jakie APC udostepnia na swoim www i wypisalo jednak
>wiecej, proponujac 1000VA.

A jakże - za nieco większy UPS znacznie większa forsa :-)

>Sadzac po cenach w Gdansku, to 2 x 300 odpowiadaloby cenowo 1 x 700, a
>nie widze powodu aby rozmieniac UPS na drobne.

Jesteś pewien, że to były dokładnie takie same modele? APC kombinował coś z
nazwami, więc uważaj. BackUPS Pro<>BackUPS MI.

>Jeszcze widze, ze najprostszy APC 650 kosztuje tyle co Fideltronik
>1000, a taki lepszy APC Pro 650, z regulacja napiecia wyjsciowego, juz
>jest o 30% drozszy.
Sprawdzałem w cenniku z 14.07: BackUPS 500MI 378 hurt netto
                               BackUPS 650MI 575 hurt netto
Policz sam: 378*(650/500)=491, więc lepiej brać 2*500 niż 1*650.
Smarty oczywiście są znacznie droższe (w tym ~250 zł Powerchute).

A jak akumulator padnie, to ile UPS-ów bedziesz miał sprawnych? Dublowanie
to najmniejsze możliwe zabezpieczenie.

>A moze wiesz cos o glosnosciach roznych UPS, oczywiscie przy
>pracujacym zasilaniu sieciowym? Nie chcialbym aby mi halasowal w
>mieszkaniu.

Czy myślisz, że to jest radziecki stabilizator do telewizora "Rubin"?
Normalnie słychać szum wentylatorów w kadłubkach, szuranie twardzieli,
klekot klawiatury i klikanie myszy. Najbardziej denerwujace jest chyba to
ostatnie :-)
Owszem, w warunkach awarii słychać przekażnik w UPS-ie i oczywiście pisk
alarmu, ale w wielu modelach alarm można wyłączyć.
Jak chcesz pohałasować, to musisz kupić UPS-a przemysłowego, takiego do
montowania w modułach w 19" szafie jak w serwerowni.

A o Fideltronikach niech się wypowiedzą ich użytkownicy. Zresztą przejrzyj
grupę pl.comp.sys.novell, to będziesz miał skalę odniesienia. Byle czego się
na serwer nie stawia.

--
Andrzej Wozniak - usher_at_polbox.com  (z=h in header address)
//      Czy Twój Clipper znalazł już swoją przystań?