Re: Wariujący zasilacz????

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Sun 01 Aug 1999 - 02:48:57 MET DST

Cze¶ć,

Zbigniew Piotrowski <zbishek_at_kki.net.pl> wrote in article
<37A36DF8.B8361232_at_kki.net.pl>...
> Szanowni Grupowicze POMÓŻCIE!!!
>
> Mam taki bardzo dziwny problem, a mianowicie: jedyn± rzacz±, do której
> mogę użyć mój nowiutki komputer to.... wy¶wietlanie pulpitu w win98!!!!
[wycięte]
> od godziny, wy¶wietlaj±c pulpit:
> +12V = 12,342
> -12V = -12,524
> +5V = +5,026
> -5V = -5,417
> 3,3V = 3,472
> VCore = 2,032
> Po uruchomieniu NFS (tak po minucie, dwóch ustawiania opcji, i
> uruchomieniu rajdu...)
> +12V = +12,463
> -12V = -12,715
> +5V = 5,026
> -5V = -5,562
> 3,3V = 3,472
> VCore = 2,032

Metoda szybka i samurajska: kup dwie diody prostownicze Schottky'ego i wstaw
w szereg z szynami zasilaj±cymi -5V i -12V. Na takiej diodzie odkłada się
ok. 0,4V (zależy od poboru pr±du), co sprowadzi te napięcia do granic
tolerancji. Inna metoda wymagałaby ingerencji w zasilacz, ale to wymaga
pewnej wiedzy. Aha, pamiętaj, aby te diody wsadzić w dobr± stronę (katod± w
stronę zasilacza), bo inaczej nie będziesz miał w ogóle żadnego napięcia na
tych szynach. Ewentualnie możesz jeszcze dodatkowo wsadzić dwa kondensatory
elektrolityczne między anodę każdej diody i masę (po ok. 100 mikroF, jeden
na 6,3V, drugi na 16V - plusem do masy!), ale to najprawdopodobniej jest
zbędne.

Jeżeli wtedy okaże się, że problemy się skończyły, możesz się zastanowić,
czy zlecić komu¶ regulację napięć zasilacza.

Pozdrawiam,

--
Marcin
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny to marcinf_at_globe.net.nz)