Re: Jaki najlepszy program do odbierania poczty i gr. dyskusyjnych?

Autor: Tomasz Holdowanski (mordazy_at_USUN-TO.friko2.onet.pl)
Data: Sat 31 Jul 1999 - 21:50:25 MET DST

On Fri, 30 Jul 1999 14:22:22 +0200, "Kaol Sz" <karolsz_at_friko3.onet.pl>
wrote:

>Jak w temacie.
>Co polecacie: Pegasus mail, Eudora, no i OE.
>Będę dźwięczny za adresy z których można ściągnąć te programy.

Osobiscie polecam Eudore Light - darmowa, czyta HTML, raczej nie
wysyla (bo i po co, to niezgodne z netykieta :-))), ale bezproblemowo
cytuje (tzn. bez kodow sterujacych). Obslugi dwoch i wiecej kont
tworcy nie przewidzieli, ale mozna ja do tego zmusic prostym a
sprytnym trickiem (ktory sprowadza sie do zalozenia katalogu dla
nowego konta i pomieszania w skrotach). Mozna dzieki niemu odpalic np.
dwie instancje programu o zupelnie roznych ustawieniach dla dwoch
roznych kont - jak dla mnie bardzo wygodne, chocby ze wzgledu na fakt,
ze kiedy wysypie sie jedno konto, zatrzymuje sie jedynie jedna z
instancji, natomiast pozostale sciagaja bez zadnych przerw (i to
rownoczesnie, co idzie duzo szybciej). Dla niektorych minusem bedzie
zapewne fakt, ze nie ma mozliwosci podzielenia ekranu tak, jak to jest
np. w Ooopslooku: na gorze lista wiadomosci, na dole tresc
zaznaczonego majla. W Eudorze caly ekran zajmuje lista wiadomosci plus
ewentualnie lista mailboxow (in, out, trash itp.), a tekst wiadomosci
pokazuje sie po dwukrotnym kliknieciu na temacie. Mozna natomiast
wygodnie przechodzic miedzy oknami za pomoca [CTRL+TAB]. Zasadniczo
jak dla mnie, program ma tylko jedna powazna wade: brak mozliwosci
watkowania wiadomosci (to znaczy sortowania wedlug watkow jak np.
Agent - program do grup dyskusyjnych), co przy korzystaniu z majlowych
list dyskusyjnychbywa uciazliwe. Na szczescie jest cos takiego jak
sortowanie wedlug tytulu :-). Ogolem, uwazam Eudore Light za program
bardzo dopracowany (nawet bardziej niz jego wersja PRO, hehehe...
:-))), choc nieco ubogi; chociaz z drugiej strony owo ubostwo mozna
uznac tez za zalete, gdyz trudno sie pogubic w opcjach, a wszystko, co
potrzebne do normalnego funkcjonowania, miesci sie na jednym pasku.

Pozdrawiam,
Mordazy von BinHex.

Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu. Albo...

             mailto:mordazy_at_friko2.onet.pl.
        ZAWSZE JEST JESZCZE NADZIEJA
        NA OGOLNOSWIATOWY KATAKLIZM.

--