Re: Jaki UPS dla 2 komputerow?

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_polbox.com)
Data: Wed 28 Jul 1999 - 02:51:57 MET DST

Andrzej Popowski napisał(a) w wiadomości:
<379e26e3.10718656_at_news.tpnet.pl>...
>Mon, 26 Jul 1999 04:56:27 +0200, "Andrzej P. Wozniak"
><uszer_at_polbox.com> piszesz:

>Rozwazalem 2 typy w jednakowej cenie: najprostszy APC 650VA i
>Fideltronik Ares 1000VA.

Pracuję tylko z APC i nie mogę narzekać. Powerchute niejeden raz uratował
życie cennym danym. BackUPS w obecnym wykonaniu ma 3 gniazda wyjściowe
podłączone do UPSa i jedno gniazdo, które przechodzi tylko przez filtr
przeciwzakłóceniowy. Można więc podłączyć dwa komputery i drukarkę
_laserową_ bez żadnych zastrzeżeń. Czajnika nie próbowałem :-)
Jeżeli chodzi o czas podtrzymania, to serwer P II -300 /128 MB RAM na Smart
UPS 700 (monitor wyłączony) ma czas podtrzymania (do rozładowania
akumulatora) powyżej 120 min. Ustawiłem Powerchuta na comiesięczną
kalibrację czasu podtrzymania i jak wyłączam monitor, to UPS nie może się
rozładować przez 2 godziny! Przy okazji okresowe rozładowanie UPSa do zera
przedłuża żywotność akumulatorów nawet dwukrotnie - z 3 do 6 lat, a w APC
akumulator można wymienić bez wyłączania komputera.

--
Andrzej Wozniak - usher_at_polbox.com  (z=h in header address)
Czy Twój Clipper znalazł już swoją przystań?