Re: Grafika w Jpg !!!!- pytanie

Autor: Mariusz Bogusławski (mbogus_at_common.pl)
Data: Sat 24 Jul 1999 - 13:38:50 MET DST

Basior napisał(a) w wiadomości: <37998c3d_at_news.vogel.pl>...
>Jak wiadomo grafika zachowana w plikach *.jpg zajmuje bardzo mało albo
>przynajmniej mniej niż bmp
>- ale ale jeżeli robię bmp na jpg to grafika sie niszczy !!!!
>A zdjecia panienek o których wszyscy wiedz? maj? super grafikę i plik mało
>zajmuje !!!
>Jak oni to robi? ? (wiem ze można zmieniać wielko?ć kompresji ale oni i tak
>to super compresuj? przy super grafice ) Więc jak oni to robi?
>????????

Zdjecia "panienek" tych do wyswietlania na ekranie maja rozdzielczosc ok.72
dpi,
co przy ich powierzchni liczonej w setkach pikseli i kompresji bezstratnej
(czyli bardzo niewielkiej) czyni je niewielkimi. Oczywiscie do druku w
formacie np. A4 to sie nie nadaje...
O wielkosci i jakosci zdjecia decyduje oczywiscie glebia kolorow (8 bitowa
lub 24 bitowa),
ale przy "panienkach, to jednak 24...