Okularki do VR - dysputa

Autor: Nazir (nazir99_at_kki.net.pl)
Data: Fri 23 Jul 1999 - 16:04:14 MET DST


Kawalek czasu temu byl wielki boom na wszystko co bylo zwiazane z
Virtual Reality - od naglowkow w gazetach po wszelkiej masci urzadzen z
dumnym napisem. Ukazaly sie wlasnie wtedy tzw. helmy VR. Bylo tego ze
trzy rodzaje (w tym I-Glasses z ktorymi mialem krotka stycznosc). I tu
pojawia sie pytanie: co sie z tym dzieje teraz. Cala sprawa ucichla,
firmy nie wprowadzaja kolejnych modeli a poza descentem i MagicCarpent
nie wiedzialem wiele gier obslugujacych te zabawki.
Niby sa teraz okularki migawkowe, ale:
1) Sa niezdrowe przy tych czestotliwosciach odswiezania i strasznie
mecza wzrok
2) to nie jest ten efekt.

Widzialem gdzies cenniki profesjonalnych helmow VR (wysoka rozdzielczosc
1280x1024 oraz bardzo duzy kat widzenia, prawie full mozliwosci
widokowych czlowieka) ale to nie sa zabawki dla nas - uzytkownikow. Po
pierwsze cena rzedu paru tysiecy zielonych, po drugie brak
zainteresowania producentow gier.

Zauwazcie - tak na prawde to rynek sprzetu nakrecaja programisci - to
oni robia kolejne programy (mam na mysli gry ;))), ktore maja coraz to
wieksze wymagania.

Czy to sie w najblizszym czasie zmieni?????

-- 
Pozdrawiam
------------------------------------------------------------
Nazir                    e-mail: nazir_at_parasoft.com.pl


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:48:09 MET DST