Re: Drukarka atramentowa - jaka?

Autor: Slawomir Marczynski (slawek_at_arcadia.tuniv.szczecin.pl)
Data: Fri 23 Jul 1999 - 12:10:39 MET DST

Pawel Rupinski (rupiec_at_gmx.de) wrote:
: Mam dylemat, jaka drukarke kupic. Tanio moge nabyc Lexmarka Color JetPrinter
: 3200 ,
: albo HP DeskJet 695C , albo EPSON STYLUS COLOR 640.

Jeszcze pare miesiecy temu doradzalbym HP.

Dzis jednak stanowczo odradzam jakakolwiek drukarke HP.
Dlaczego? Mam dwie, uzywalem 5, i wiem co pisze:

1. Serwis praktycznie nie istnieje - jedyne co mozesz zrobic,
   to zgodzic sie na wyslanie drukarki do Warszawy i naprawe
   za 80% kosztow nowego modelu.

2. Sterowniki sa blednie napisane - nie daja sobie rady z prostym
   drukowaniem TTF i z grafika zapisana na 1-bicie per pixel.
   Dotyczy to nowszych drukarek (seria 600) - starsze (seria
   500) byly niemal w porzadku.

3. Brak upgradow do sterownikow drukarek starszych niz 1 rok
   - a jednoczesnie zero reakcji na zglaszane konkretne opisy
   bugow w sterownikach (wyslalem do HP niemal tekst zrodlowy
   laty - i co? nic!)

4. Mechanizmy wciagania i prowadzenia papieru sa zdecydowanie
   zawodne - seria 500 odmawiala wciagania papieru calkowicie
   i dopiero "skrobanie walkow" regeneruje ja na pewien czas.

5. Wcale czeste komunikaty w stylu "brak glowicy", "brak polaczenia"
   - w momencie gdy jest i glowica i polaczenie.

6. Protokol transmisji uniemozliwiajacy (seria 600) uzywanie drukarki
   w sieci. Podobnie jest z LaserJet 6L - normalny sterownik wyklucza
   prace w sieci i wymaga codziennej reinstalacji po podlaczeniu
   I-Omega ZIP w miejsce drukarki.

7. Mozliwosc fizycznego zniszczenia drukarki przez wlaczenie
   w lancuch np. ze skanerem na LPT.

8. Coraz tandetniejsze wykonanie (plastykowe kola zebate)
   i brak dokumentacji (o ile nie zaplacisz 2-krotnej ceny
   za manual) innej niz dla gospodyn domowych i myslacych inaczej.

9. Polityka firmy: na kazdy problem reaguja "uzywal pan nieorginalnych
   atramentow" zanim nawet czlowiek zdazy im cokolwiek powiedziec
   - w ten sposob gwarancja staje sie mirazem i doprawdy nie wiem
   po co w ogole jest dolaczana. Poziom firm "reprezentujacych" HP
   jest zalosny (brak znajomosci elementarnej oferty HP) - choc
   HP wydalo im oprawne certyfikaty.

Co oczywiscie nie oznacza, ze inne drukarki sa byc moze jeszcze gorsze
- ot, z biegiem lat dziala prawo Kopernika.

--
dr Slawomir Marczynski
Institute of Physics, Technical University of Szczecin