Re: Predkosc wirowania plytki w cd-rom'ie

Autor: Zaba (lister_at_box43.gnet.pl)
Data: Thu 22 Jul 1999 - 12:30:22 MET DST

> St=9Ad mo=BFesz =9Cci=9Agn=9A=E6 male=F1ki programik do ustawiania szyb=
ko=9Cci transferu w
> Twoim Teacu.

Dzieki.
(...)
Sciagnalem ten programik zaraz po Twoim poscie i siedzialem jeszcze nad
tym cd-rom'em do pozna, ale juz nie mialem sily pisac posta. ;)
Niestety jest to chyba cos powazniejszego. Co ciekawe cieszylem sie
jeszcze do niedawna, ze mam nowy sprzet (cos z konca '98) a tu firmware
1.0 i nie da sie zapisac ustawien ...wydaje mi sie, ze to przez to. :(
(...)

Ponizej co jeszcze udalo mi sie zauwazyc... moze ktos akurat cos poradzi
zanim udam sie do serwisu:

Z duzymi plikami to tak roznie, z niektorych plytek nawet przegrywal.
Niestety kiedy wszedl w stan spoczynku, ten sam plik potrafil przegac
juz kiiiiilku krotnie wolniej, tyle, ze nie wyczekalem do konca (kompakt
sie nie rozpedzil). Tak sie dzialo gdy kompakt byl juz "przejrzany" i w
pamieci (gdzie?) byl juz jego listing. Kiedy wkladalem plytke pierwszy
raz pomimo, ze spoczywal (ustawilem specjalnie spin-down na 8sec.)
potrafil sie rozpedzic i przegrac.
Zaobserwowalem, wiec zero zaleznosci. :-/

Jedyne co mnie utwierdza w przekonaniu, ze jest cos nie tak to to, ze
cdr rowniez teac'a na dokladnie tych samych ustawieniach i plytkach, nie
mial w zadnym z tych miejsc najmniejszych problemow ...z rozpedzaniem,
przegrywaniem i z czasem jaki to zajmowalo, pomimo, ze jest wolniejszy.

Rowniez img tej samej plytki na cdr'ze zgrywa sie ponizej 6 minut a na
cd-romie powyzej 16! :-//

Za wszelkie rady z gory wielkie dzieki.
Pozdrawiam, Zaba.