Często zawieszanie się PeCeta...i to nie wiem dlaczego....

Autor: Qrczaqu (qrczaqu_at_gorzow.w.pl)
Data: Wed 21 Jul 1999 - 22:06:43 MET DST

    Jestem posiadaczem PeCeta marki "własnoręcznej", od dawna dręczy mnie
problem totalnego "zwisu" całego systemu (MS Windows 98 SE), nie działa ani
myszka (zwykle najbardziej odporna w systemie) a ekran zostaje "jakby
zamrożony" (stop-klatka - niebieski ekran przy tym to coś miłego a tu nic
totalnie).
    Nie wiem czy nie ma czoś z tym wspólnego karta muzyczna Diamond Sonic
Impact S90 (Aureal Vortex I 8820), bo coś jakby od tego czasu te zwisy.
Typowy objaw - pracuje WinAMP (z włączonym 3d-now!) i zwis gdy
maksymalizuje Windows Commander'a lub Windows Media Player (odgrywa MPG'a).
Karta jedzie na najnowszych sterownikach od Aureala.
    Być może też coś dokłada karta sieciowa - tajwański no-name Realtek
8029AS PCI 10 MBps. Jednak po wyjęciu jej też efekt totalnej zawiechy
występuje dalej. Być może - ponieważ próba odświeżenia otoczenia sieciowego
często kończyła się zwisem (ale bardzo często w tle był WinAMP - po
zastopowaniu go ten efekt prawie w ogóle nie zdarzał się). Kartę raczej
odrzucam jako rzecz zawieszająca kompa.
   Jest jeszcze inna sprawa - karta grafiki (Diamond Viper V330 - RIVA 128 4
MB sgram) na AGP (próbowałem pracy w trybie 1x oraz 2x - w obu wystęują
zawieszki), karta ma w BIOSie swoje przerwanie. Dlaczego ? Ponieważ w obu
powyższych wypadkach coś miało się wyświetlić, ale nie wypalało...być może
to tylko zachodzi gdy w kompie jest wspomniana wyżej karta muzyczna i jest
przesył dancyh po PCI...nie wiem. Tu także karta jedzie na ostatnich
sterownikach od nVIDII.

    Może macie jakieś pomysły ? Dodam tylko że są dni, gdzie zdarzy się 1
zwis a są i takie co ich jest powyżej 10...CTRL+ALT+DELETE nie pomaga w
takim zwisie - tylko RESTART a to bardzo denerwuje...

    Podam konfigurację swojego sqadaqa:
-proc AMD k6-2 @ 300 MHZ (3 x 100)
-64 mb RAM (jeden SDRAM 32 MB hyandai PC-100 10ns a drugi SIEMENS 8 ns (bez
atesu 100)), w BIOSie RAM ustawiony na Turbo, RAS to CAS na 2
-płyta VIA MVP3 Shuttle HOT-591P, z najnowszym biosem z kiwetnia
-dyski Fujitsu 6.4 (udma) i 3.5 GB (mode 4)
-cd-rom 16 Philips (mode 4) (3.5 i cd-rom na jednej taśmie)
-o grafice, sieci i muzyce pisałem wyżej
-w systemie nie ma żadnych błedów z przerwaniami, konfliktem zasobów etc.
-wirusy też odpadają (AVP z lipca ich nie wykrywa)
-w Windows zainstalowałem wszystkie sterowniki od VIA (bus-master, agp,
power, usb)

Qrczaqu

e-mail: qrczaqu_at_gorzow.w.pl
icq: 4055476