Modem sie rozlacza :-(

Autor: Piotr Sokolowski (psokolowski_at_lucent.com)
Data: Tue 20 Jul 1999 - 17:03:08 MET DST


  Kupilem ostanio modem WebExcel, niestety nie pamietam modelu (zostawilem u
znajomego zeby sprobowal uruchomic)
w kazdym razie z V.90, K56Flex i takie tam... Ogolnie z tego co pamietam byl
56k.
Niestety ma jedna wade - nie dziala :-( Zainstalowalem go pod Win95 i probowalem
na poczatek
rozruszac go troche z HyperTerminala. Reaguje prawidlowo na komendy Hayes'a i
wyglada ze jest ok
ale po wybraniu numeru np. Telekomuny (atdp0202122) podnosi sluchawke (slychac
sygnal), wykreca
numer i po ostatniej cyfrze natychmiast sie rozlacza (gasnie dioda "off-hook")
Dzieje sie to dosc
regularnie. Acha, nie podaje przy tym zadnego komunikatu, a kiedy zagladam do
rejestru
w ktorym sa kody ostatniego rozlaczenia to napotykam na 21. W manualu nie ma
takiego kodu (ostatni
jest 20 :-) Pozniej probowalem uzywac przez Dial-up'a, z podobnym skutkiem z tym
ze modem sie rozlacza
jak zwykle po wybraniu ostaniej cyfry a Dial-up nic o tym nie wie i wisi w
stanie "Wybieranie numeru..."
az do timeout'u kiedy mowi, ze polaczenie ze zdalnym komputerem bylo niemozliwe,
bla, bla, bla

  Do instalacji uzylem sterownikow dostarczonych wraz z modemem, pozniej
zainstalowalem jako
"Standardowy modem 19200" Bez zmian. Co jeszcze... sam pociagnalem sobie kabel
z gniazdka telefonicznego rownolegle do telefonu (ale telefon jest odlaczony
kiedy korzystam
z modemu) Moze cos zle zrobilem? Ale skoro slysze sygnal w speaker'ze modemu
to chyba powinno byc ok? Manipulowalem tez ustawieniami dotyczacymi czulosci
w wykrywaniu nosnej i innymi ale nic to nie dalo.
Dial-up byl ustanwiony tak aby czekal na sygnal przed wybraniem numeru, wiec
skoro
wybieral to chyba sie doczekal?
No i jeszcze to: komenda AT%L zwraca ERROR i jakas jescze jedna ktorej nie
pamietam
a ktora robi cos podobnego do AT%L tez zwraca ERROR.
Kiedy dzwonie normalnie z telefonu pod numer TPSA to lacze sie z ich modem bez
problemu.
Ale nie nadazam z modulowaniem fazy i aplitudy jednoczesnie ;-)

 Jesli przychodzi wam cos do glowy, napiszcie. Najchetniej na priva, chyba ze
bedzie jakas
sprawa o ktorej warto pogadac publicznie. Najbardziej mnie interesuje jak
stwierdzic czy winny
jest modem czy linia (czy moze software ale to tez zaliczam do problemow z
modemem)

        Na razie,

                Piotrek

-- 
   Piotr Sokolowski
   Lucent Technologies
   NADP-Feature Test Group
   
   e-mail: psokolowski_at_lucent.com
         tel: +48 52 349 1045


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:47:20 MET DST