Re: TNT2 Ultra czy G400???

Autor: Vindex (vindex_at_kki.net.pl)
Data: Mon 19 Jul 1999 - 00:05:46 MET DST

On Sun, 18 Jul 1999 16:17:48 GMT, Zbigniew Piotrowski
<zbishek_at_kki.net.pl> wrote:

>Właśnie mam taki dylemat: kupuje komputer, wszystko juz wybrałem:
>ASUS P3B-F ~ok500-600

Oj raczej >= 600 zl ...

>PIII 450 <1450

Skoro lubisz wydawac tyle kasy ... Ja wole C366_at_550 :)

>1*DIMM 128 MB ~400 - moze 2 takie DIMMY, lub
>+1*64MB

To juz lepiej 2*128 - chociaz to kwestia tego co masz zamiar robic

>IBM DTTA-371010 10GB ~1000 - 7200rpm, 512kb - chyba może być?

Ew. Quantum KA albo IBM DJNA - ostatnio stanialy. Pytanie tylko czy
potrzebujesz 7200 rpm - roznica w wydajnosci jest na poziomie 5-10 % a
za ta cene mozesz kupic wiekszy dysk 5400 rpm

>DVD Toshiba ~500 - jakis dobrze czytajacy,
>DVD, CD-R, CD-RW i w ogóle dobry

To moze Pioneer 103?

>SB Live! Value ~250

OK

>CDRW Yamaha 4416SCSI ~1330

OK

>SCSI Tekram lub ADVSYS (W Abitechu go mają za 190, a z własnym
>procesorem, i piszą że porównywalny z Adaptekiem)

Z tanszymi owszem. Zreszta Adaptec jest IMHO przereklamowany

>monitor MAG 15" Trinitron (to do starego komputera, do w/w będzie mój
>poczciwy PanaSync 5G (17" of course) -900
>Obudowa i reszta wiadomo
>UPS 500VA APC ~500
>

>Razem planuję wydać ok. <8000, więc na kartę graficzną jak widać zostaję
>
>ok. 1000, i tu mam problem - RIVA TNT2 Ultra 32 MB (1300zl), czy Matrox
>G400 16MB (czy duzo gorszy od G400MAXa),

Zle porownujesz - G400 jest porownywalny do TNT2 a nie do TNT2Ultra.
A MAX bedzie drozszy od TNT2U - niewykluczone ze jakies 20%
 Co do TNT2 - jaka to karta? Za ok. 1000 zl da sie kupic Creative'a na
TNT2U - dobra i w miare tania karta

> pamięć chyba nie ma zbytniego
>znaczenia, bo mogę texturować przez AGP.

O siweta naiwnosci :) Jak znajdziesz Plyte i pamiec dajaca Ci
przepustowosc 2 GB/s to mozesz nie dbac o ilosc pamieci na karcie -
ale na to jeszcze chwile poczekasz :)

>Aha i jeszcze taki drobiazg, więć chcę z tym komputerem mieć jak
>najdłużej spokój, nic nie wymieniac, dokupywać. Używać go będę poza
>standardem (tj. Word, Corel, Internet) do gierek (a jakże),
>porgramowania w Delphim, i i grafiki 2D/3D (3D Studio, Photoshop).

Do Delphi nie jest Ci potrzebny szybki procesor i karta 2D/3D. W 3DS
zadna z tych kart nic Ci nie da. Do PhotoShop'a i Corel'a obie powinny
rownie dobrze nadawac. Matrox ma wygodniejsze sterowniki ale na
wydajnosc nie ma to wplywu. Pozostaje 3D w grach - tu TNT2U ma duza
przewage w OpenGL'u (potrafi byc nawet 2 razy szybsza od G400) - w d3d
jest nieco lepiej. Generalnie - albo TNT2 U albo G400 MAX

>Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie typu co źle, a co dobrze, w końcu
>to kupa kasy, i nie chcę jej źle wydać, jak to kiedyś zrobiłem
>(pamiętacie Virgea i Diamonda Stealth 3D 200, jakie to było wspaniałe i
>jaką miało świetlaną przyszłość.....;)

Jesli liczysz ze za rok ten sprzet bedzie rownie dobry jak teraz to
grubo sie przeliczysz. Powiedzmy ze bedzie najwyzej przyzwoity. IMHO
lepiej zrobilbys kupujac np. Celerona niz P3 a roznice w cenie odloz
na procent. W momencie kiedy P3 rzeczywiscie bedzie potrzebny za ten
1000 zl bedziesz mogl kupic P3 500 lub 550 - albo cokolwiek innego.
Aktualnie wsparcie dla SSE raczkuje wiec zakup P3 jest IMHO snobizmem

> Zbigniew Piotrowski

Pozdrowienia

Vindex