Odp: Upgrade z p233 MMX na K6-2 xxx ?

Autor: Pixel (pixelek_at_friko.sos.com.pl)
Data: Sun 18 Jul 1999 - 18:45:25 MET DST

| Czy 2,4 nie bedzie za duzo ?? 0,2 volta chyba nie zrobi roznicy ??

Troszke bardziej bedzie sie grzal i to wszystko.

| Za 210 zl mozna kupic K6-2 350 Mhz, ale nie mam zielonego pojecia
| jakiej czestotliwosci FSB wymaga ten procesor i czy ma zablokowany
| mnoznik ?? Myslalem ze moze dalo by sie go puscic 5x75=375 Mhz ?

Nie ma zablokowanego mnoznika. Spokojnie mozesz go wrzucic na 412mhz ale nie
mozesz zapomniec o tym, ze ma wyzsze napiecie i w tym przypadku musi miec
naprawde dobre chlodzenie.

| W tej chwili w komputerze siostry jest p233MMX_at_263 Mhz, niby calkie
| dobry komp ;)), ale niestety nowe gry strategiczne w ktore gra moja
| siostra maja za duze wymagania i np HOMM3 chodzi na tym topornie.

To dla tego, ze HOMM3 korzysta z 3D-NOW! Widzialem go na K6-II 300 i chodzil
sporo lepiej niz u mnie na iP-200MMX_at_285Mhz

| Na plycie jest 64 MB Edo ramu ktory chodzi spokojnie na 83
| Mhz,niestety jest to TX i nie ma magistrali 100 Mhz i nie cachuje
| wiecej jak 64 MB ;((, wiec ramu wiecej tam juz nie bedzie.

To, ze plyta nie ma FSB 100Mhz nie znaczy, ze nie cachuje wiecej niz 64Mb.
To zalezy od tego ile masz Cachea. W gierkach jednak nie ma roznicy czy
cache jest wlaczony czy nie (w kazdym razie u mnie na DIMM 10ns 100Mhz :-)

| Jedyna mozliwosc jaka widze to zmiana procesora, ale czy K6-2 350 Mhz
| jest duzo szybszy od tego p263MMX ???

Jest (za rozsadna cene oczywiscie :-) Mozesz go przeciez podkrecic na 412mhz
:-))

| Komputer ten nie ma slotu AGP, wiec sensowny akcelerator 3D ktory tam
| mozna wlozyc to tylko voodoo (1 lub 2). Z tego co wiem drivery do
| voodoo sa dosc ladnie zoptymalizowane do 3Dnow! czyli komplet bylby
| dosc szybki ...

Tak. Do AMD K6-II 350 i szybszych najlepiej zrobisz jak kupisz V2 i
sciagniesz do niego najnowsze drivery.

| Wymiana plyty na jakas pod p2, procesor p2 (celeron), zmiana ramu i
| obudowy bylaby strasznie kosztowna (pewnie z 1000 zl), a wymiana
| procesora na K6-2 to 210 zl + koszt akceleratora v2 to 250 zl.
| Czy oplaca sie inwestorac w K6-2 ? Czy to slepa uliczka ??

Zalezy do czego i jaka kasa dysponujesz. Jesli masz jej sporo i chcial bys
aby komputer mozna w przyszlosci jeszcze rozbudowac to kup Celka. Jesli kasy
masz mniej to do gier na pewno wystarczy ci K6-II (na razie oczywiscie).
Tydzien temu na gieldzie w Warszawie widzialem klony V2 za 310 zl, chyba ze
widziales gdzies taniej :-)

| Slyszalem tez ze sa problemy z win95/98 z AMD, wiesza sie podobno,
| potrzeba jakies patche itp ... prawda to ??

Tak i nie. Ma problemy z Win95 nie zas z Win98 !!!

| Jakie jest FPU w K6-2 ?? Bo komputer siostry jest tez uzywany do
| grania w Quake ;)), wiec koproc tez by sie przydal dobry ...

FPU ma troche gorszy ale ma przeciez 3D-NOW! a do Quake, Quake2, Unreal, Sin
itd...itp... sa specjalne patche na 3D-NOW! bijace prawie 2x szybkosc
intelowskiego
FPU jak widac najlepiej w tescie "SiSoft Sandra99"

| Prosze mnie oswiecic w kwestii AMD K6-2, bo nie chce kupowac w ciemno.

Tak jak pisalem. Duzo kasy i duze dochody - CELERON (musial bys wtedy prawie
wszystko wymienic w kompie). Malo kasy i niewielkie dochody (lub zadne :-)
AMD K6-II. To jest na prawde swietny procesor w stosunku do ceny.

Pozdrowiska, Pixel !
pixelek_at_friko.internet.pl
http://friko4.onet.pl/wb/pixelek