Odp: Odp: W Enterze zwariowali do reszty.

Autor: PhoeniX (najbergg_at_kki.net.pl)
Data: Thu 15 Jul 1999 - 15:24:24 MET DST

> Enter dawno już zszedł na psy i dlatego przestałem go czytać. Wolę
> Chip-a i PC World Komputer.

W Chipie tez byl test cd-romów i CyberDrive byl wyzej od Teaca :-)

BTW.
W Chipie 6/99 jest byk w opisie V3. Pisali, ze nie obsluguje AGP 2x :-)
Jak sie fajnie gosciu tlumaczyl jak mu o tym na ich grupie napisalem.
Pozwole sobie zacytowac:
(ze znaczki > to mój tekst)

> Troche moze juz moje spostrzezenie jest przeterminowane
> bo dotyczy artykólu "Kilerów trzech" z numeru czerwcowego
> ale jednak postanowilem wam o napisac o tym IMHO znaczacym bledzie.
> Mianowicie chodzi o podanie w wadach V3 brak obslugi AGP 2x
> bo jest ewidentna bzdura. V3 oczywiscie obsluguje AGP 2x nie obsluguje
> za to teksturowania poprzez AGP co jest rzecza calkowicie inna od AGP 2x.

Powinienem byl rzeczywiscie napisac, ze karta moze pracowac z magistrala
100 MHz, a nie potrafi teksturowac z pamieci komputera. 3dfx pomimo
zaadoptowania "pelnego" AGP2x przez konkurentow nie rozwiazala tego
problemu we wlasnych procesorach. I wlasnie za to nalezy sie Voodoo3
duzy minus.

> Predkosc FSB a tryby AGP (1x,2x) nie maja z soba nic wspólnego.
> A co ma magistrala 100Mhz do AGP 2x ????

Niewiele :-(((((. Moj blad - bije sie za to w piersi. 1x, 2x, 4x
wyznaczaja maksymalne transfery danych po szynie, a nie jej predkosc.

Powinno byc:
"
Powinienem byl rzeczywiscie napisac, ze karta osiaga transfery do 512
MB, a nie potrafi teksturowac z pamieci komputera. 3dfx pomimo
zaadoptowania "pelnego" AGP2x przez konkurentow nie rozwiazala tego
problemu we wlasnych procesorach. I wlasnie za to nalezy sie Voodoo3
duzy minus.
"

> Przeciez przy FSB 100Mhz PCI oraz AGP maja TAKIE SAME
> taktowanie co przy FSB 66Mhz.
> Karty nie pracujace w AGP 2x równiez beda dzialaly na FSB 100Mhz
> bez zadnych problemów.

Tak, ale nie do konca. PCI rzeczywiscie przy FSB 100 MHz pracuje z
predkoscia 1/3 (33 MHz), AGP powinno pracowac 2/3 (66 MHz). W praktyce
predkosc AGP zalezy od plyty. Na Abicie (BH6 na przyklad) mozliwe jest
ustawienie 1/1 czyli 100 MHz. Jest to "mala przymiarka" do AGP 4x.
Jednak przy takim ustawieniu czesc kart po prostu pada.

Widac fajnych fachowców tam maja :-)

--
Pozdr.
file://==PhoeniX==\\