Problem z UDMA2

Autor: Piotr Kozicki (pkozicki_at_css.pl)
Data: Wed 14 Jul 1999 - 13:34:06 MET DST

Cześć !

Mam problem z komputerkiem a konkretnie z płytą i dyskiem.

Po włączeniu UDMA i ustawieniu procka Cyrix PR200+ L na 75 Mhz
( normalna częstotliwość dla tego proca ) komputer przy operacjach dyskowych
wywala się. Przy instalacji w98 też wykrzyczał błędy.
Po przestawieniu proca na 66 Mhz ( PR166+ ) pracuje bez zarzutu chociaż
tylko na IDE1 w obydwu próbach. Przy przełączeniu CDROM na IDE2 niezależnie
od częstotliwości taktowania i czy UDMA jest włączone czy też nie wywala
się. Napięcie na procku jest ustawione prawidłowo, płyta z zasilacza dostaje
też dobre napięcia. Co najdziwniejsze komputer pracował dobrze przez ponad
rok i dopiero niedawno pojawiły się krzaczki.

Płyta Lucky Star 5VP3
Procek Cyrix PR200+ L
Pamięć 32 MB SIMM
Dysk 3,2 Gb Seagate Medalist ATA-2 ( poprzedni 1,2 Gb WD )
CD Mitsumi 16x
Grafika Trident PCI 1 Mb
Muzyka ESS1868

Wiem, że nie jest to najlepsza maszyna ale mojej mamie do pracy wystarcza.

Za wszelkie sugestie serdeczne dzięki i wolałbym na priva

Kozik