autoexec i config, czyli było i się zmyło

Autor: Rachowiak P. (rachp_at_main.amu.edu.pl)
Data: Wed 14 Jul 1999 - 21:55:26 MET DST

Pewnej niebodze zniknęły ostatnio z dysku pliki autoexec i config, jak
również inne pliki znajdujące się w katalogu głównym na dysku C:\.
Sprawa dziwna, bowiem nastąpiło to podczas normalnej (?) eksploatacji,
tj. komputer (z MS-DOS i Windows 3.1 PL) został normalnie i prawidłowo
zamknięty, ale uruchomić się nie dał. Całe szczęście, że dotknięta tą
przypadłością użytkowniczka miała na dyskietce kopie brakujących plików.

Mam jednak pytania:
co było tego powodem?
czyżby system podczas procedur uruchamiania (lub zamykania) na nowo
zapisywał owe pliki (u mnie dzieje się tak z autoexec.bat i win.ini oraz
system.ini)?

Działanie wirusa jest wykluczone. Ktoś mi wspominał, że mogło to być
skutkiem wzrostu temperatury wewnątrz maszyny, choć to tylko 486dx2.
Może jednak mimo wszystko użytkowniczka nie doczekała (podczas zamykania
systemu i wyłączania maszyny) do pojawienia się znaku zachęty?

 Przemyslaw Rachowiak            mailto:rachp_at_main.amu.edu.pl