Re: FIC VA503+ i inne na MVP3

Autor: Remigiusz Sagan (rsagan_at_pl.dhl.com)
Data: Wed 14 Jul 1999 - 12:14:50 MET DST

>Mozna wiedziec jakim programem mierzyles transfer? Z moich doswiadczen wynika,
>ze sterowniki BM VIA sa do niczego. Wiekszy transfer uzyskuje przy sterownikach
>Microsoftu. Na moim dysku IBM 6.5GB np. SisoftSandra pokazuje transfer w
>okolicach 10MB/s natomiast przy uzyciu sterownikow VIA transfer spada do 4MB/s.
>Wydawac by sie moglo, ze sterowniki VIA nie uaktywniaja trybu UDMA (chociaz w
>programie wlaczajacym UDMA dla dyskow byla ta opcja wlaczona).
>Sprawdzalem to na plycie FIC VA503+ (bios JE36) i Win98SE
Moj program to HD Tach. Drivery MS bylo 10,2, VIA jest 14,2.
NU pokazywal mi 6,3 , a teraz 8,3.
Dopoki nie flasznalem BIOSu mialem tez problemy z transferem (spadal
do 7 a potem 4 MB/sek w HD Tachu).
Aha, jeszcze jedno. VIA i FIC podaja na swoich stronach wyraznie:
1 Zainstaluj driver
2 Odpal go jeszcze raz setup.exe i wlacz UDMA (choc wydawac by sie
moglo, ze jest juz wlaczone po instalacji).
Przestawianie mojego Quantuma CR z trybu 66 na 33 nie powiodlo sie,
dlatego zdecydowalem sie na upgrade BIOSu i od tej chili problemy
znikly.
Dzis jeszcze raz przeinstaluje Winde (juz na nowym BIOSie) i jutro
opisze wrazenia (i czy byly jakies problemy).
Pozdrowionka

--
Remigiusz Sagan * rsagan_at_pl.dhl.com * UIN 4476455